כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"חילול שם שמים"

סערה: ביכנ"ס החליט להעביר את תפילות ר"ה ויו"כ ב'זום'

סערה בבולטימור: בית כנסת 'אורתודוכסי' החליט להעביר את תפילות ר"ה ויו"כ ב'זום' • הגר"א פלדמן חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב ור"י נר ישראל והגר"מ היינעמאן אב"ד אגודת ישראל בבולטימור פרסמו מכתב מחאה חריף: "תפילת החזן פסולה ואין לענות אמן אחר ברכותיו"

סערה: ביכנ"ס החליט להעביר את תפילות ר"ה ויו"כ ב'זום'
שיחת וידאו. אילוסטרציה צילום: unsplash

סערה גדולה בבולטימור, לאחר שאחד מבתי הכנסת ה"אורתודוקסים" פרסם מודעה לחברי קהילת בית הכנסת ועל פיה, תפילות הימים הנוראים, בראש השנה ויום הכיפורים, יועברו בשידור חי דרך תוכנת ה'זום', עבור חברי הקהילה שאינם יכולים להגיע לתפילות מחשש מנגיף הקורונה.

רבני בולטימור, הגאון רבי אהרן פלדמן, חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב וראש ישיבת 'נר ישראל' והגר"מ היינעמאן, אב"ד אגודת ישראל בבולטימור וראש מערך הכשרות הבינלאומית סטאר-קיי הממוקמת בבולטימור, יצאו במחאה חריפה כנגד היזומה הפסולה להעביר את תפילות הימים הנוראים דרך אמצעים טכנולוגיים בשידור חי.

הגר"א פלדמן ר"י נר ישראל בבולטימור

במכתב מחאה חריף פרסמו מרנן ורבנן שליט"א, את דעתם בו הם מוחים כנגד היוזמה הפסולה האסורה על פי ההלכה.

במכתבם כותבים הרבנים: "בית כנסת מסוים הממוקם בבולטימור ארה"ב מתכוון לשדר את תפילות החג דרך "זום" למתפללי בית הכנסת שאינם יכולים להשתתף עקב נגיף הקורונה. התבקשנו לתת מענה האם הדבר מותר לפי ההלכה. להלן דעתנו בעניין: יש איסור מוחלט לדבר לתוך רמקול או מצלמה כאשר הכוונה היא להעביר את הקול למקום אחר, וודאי שלא להעביר תמונות דרך הזום. הדבר יגרום לתפילת החזן להיות פסולה כמצווה הבאה על ידי עבירה ואין לענות לו "אמן".

עוד כותבים הרבנים במכתבם: "הדבר החמור ביותר בעניין זה, זה חילול ד' בפרהסיה כאשר מחללים את השבת והחג לעיני רבים. העבירה כל כך חמורה שחז"ל הורו לאנשים לוותר על חייהם וממונם מאשר לעבור על עבירה זו".

בסיום מכתבם כותבים הרבנים: "אין לנו ספק שבית הכנסת עובר על שמירת תורה ומצוות, בין אם כי לא מכיר בחומרת העניין ובין אם קיבל הדרכה שגויה ממקור לא מוסמך. ניסינו להביא את הדבר לתשומת לבם, אך ללא הצלחה. אנו מביעים לציבור הרחב את מחאתנו והתנגדותנו לדבר, ששתיקתנו לא יהווה כאות הסכמה לחילול השם".

הגר"מ היינעמאן, אב"ד אגודת ישראל בבולטימור וראש ועד הכשרות סטאר קיי

בולטימור ראש השנה זום רבי אהרן פלדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד