כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רגע לפני שהגיע לייעדו

חשוד נעצר בגין שליחת מכתב ובו רעל קטלני לנשיא טראמפ

חשוד נעצר בגין שליחת מכתב שהכיל את הרעל הקטלני 'ריסין' לנשיא טראמפ • המכתב שנשלח לבית הלבן נתפס במתקן הבדיקה האחרון לפני שנשלח לחדר הדואר בבית הלבן

חשוד נעצר בגין שליחת מכתב ובו רעל קטלני לנשיא טראמפ
מעטפה בדואר צילום: pixsabay

חשוד נעצר לאחר ששלח מכתב המכיל את הרעל 'ריסין' הקטלני לנשיא דונלד טראמפ בחבילה שהופנתה לבית הלבן.

האדם ששמו לא פורסם נעצר על ידי סוכני מכס ומשמר הגבול בזמן שניסה להיכנס לארה"ב מקנדה, כך דווחה ביום ראשון רשת NBC לאחר שאחד מפקידי אכיפת החוק הפדרלי שוחח עם הערוץ.

בשלב זה לא פורסמו פרטים נוספים אודות החשוד כגון גיל, שם או האם זה גבר או אשה. אך גורם רשמי אמר ל"ניו יורק טיימס" בשבת כי הרשויות מחפשות אישה קנדית בקשר לחבילה הקטלנית.

המכתב החשוד שהופנה לנשיא יורט על ידי רשויות החוק בתחילת השבוע, כך חשף ה-FBI ביום שבת. כל החבילות המופנות לבית הלבן ממוינות ועוברות בדיקה במתקן מיוחד מאובטח לפני המסירה.

המעטפה לבית הלבן נתפסה במתקן הבדיקות הסופי לפני שנשלחה לחדר הדואר בבית הלבן. בדיקות מעבדה אישרו את הימצאותו של ריסין, רעל קטלני לכל מי ששואף ממנו, ה-FBI פתח מיד בחקירה לאיתור השולח.

ה-FBI והשרות החשאי של ארה"ב ושירות הדואר האמריקאי חוקרים מכתב חשוד שהתקבל במתקן דואר ממשלתי בארה"ב", כך נמסר מה-FBI בהצהרה ביום שבת. "נכון לעכשיו, אין שום איום ידוע על ביטחון הציבור". מקורות אכיפת החוק אמרו ביום שבת כי הם מאמינים שהחבילה נשלחה מקנדה. על פי החשד, החשוד שלח חבילות רעל נוספות למתקן מעצר ולשריף בטקסס.

אין עדיין שום אינדיקציה לכך שאריזות הרעל קשורות לארגוני טרור בינלאומיים כלשהם. ריסין הוא רעל חזק ביותר, הוא קטלני ביותר אם הוא נשאף או מוזרק. שאיפת הרעל בכמות של כמה גרגירי מלח יכולה להיות קטלנית, הרעל ריסין שימש בעבר למטרות נגד פוליטיקאים אמריקאיים באמצעות הדואר.

רעל הבית הלבן מעטפה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד