י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עמוסים או לא?

במשרד הבריאות טוענים: אין מקום במחלקות הקורונה - בבתי החולים מכחישים

מנכ"ל משרד הבריאות טען היום כי מחלקות הקורונה ברחבי הארץ עמוסים והגיעו לקיבולת מליאה. לאור זאת הוחלט על פתיחת מחלקות נוספות, ביניהן בחניוני ביה"ח • למרבה הפלא דווקא בבתי החולים טוענים: יש עדיין מקום. בחלק מהמחלקות, אחוזי התפוסה אף עומדים על 50% בלבד

במשרד הבריאות טוענים: אין מקום במחלקות הקורונה - בבתי החולים מכחישים
הקמת מחלקת קורונה בחניון ביה"ח בילינסון צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

המחלקות עמוסות? תלוי את מי שואלים: מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, שיגר היום מכתב למנהלי בתי החולים בו הזהיר כי יש להיכנס לנוהל חירום, וזאת בשל העובדה שמחלקות הקורונה הגיעו לתפוסה מליאה. במשרד הבריאות אף הורו לבתי החולים להפסיק את כל הטיפולים והניתוחים האלקטיביים (שאינם דחופים), בטענה שהמערכת מוצפת על ידי חולי קורונה. יתירה מזאת, במשרד הבריאות אף הזהירו כי "מי שיפגע הם החולים שיגיעו ליתר המחלקות, לאו דווקא חולי הקורונה, מאחר ופשוט לא יהיה מי שיטפל בהם".

אך מתברר שהאזהרות לא בדיוק נכונות. על פי הדיווח של כתב הבריאות יואב אבן, דווקא בתי החולים מדווחים כי המשרד מפרסם נתונים מטעים. בבית החולים 'שיבא', למשל, טענו היום כי התפוסה במחלוקות הקורונה עומדת על 52% בלבד, זאת בעוד במשרד טוענים כי המחלקה עמוסה ב-120% תפוסה. גם מנכ"ל 'הדסה', הפרופ' זאב רוטשטיין, דאג להבהיר היום כי בניגוד לשמועות, ב'הדסה' יש עדיין את היכולת לקלוט מטופלים נוספים.

הבעיה החמורה היא במקור הדיווחים של משרד הבריאות. בעוד במשרד הבריאות מדווחים על 130% תפוסה בבית החולים שערי צדק בירושלים, כך גם בהדסה עין כרם, 125% תפוסה ב'לניאדו', ו103% תפוסה בבית החולים 'אסותא אשדוד' בבתי החולים מגלים שהנתונים שונים לחלוטין.

כך לדוגמא, ב'שיבא', כאמור, הבהירו כי אחוז התפוסה עומד על 52% בלבד, הרחק מ-120% כפי שטוענים במשרד הבריאות. גורם בבית החולים אף אמר לחדשות 12 כי ישנן מיטות רבות פנויות ויש באפשרות בית החולים לקלוט עוד חולי קורונה רבים.

למרות זאת, במשרד הבריאות כבר הלכו צעד אחד קדימה, ושם הורו על הפסקת הטיפולים האלקטיביים. פרט לכך, במשרד הבריאות הורו לבית החולים רמב"ם בחיפה להפעיל את המחלקה החדשה שנפתחה בחניון התת קרקעי של בית החולים, וכך לתת מענה לעוד כ700 חולים. מה שגרום לנו לתהות - האם תמונת המצב של משרד הבריאות שונה מזו של בתי החולים עצמם?

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד