י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הבדיקות יהפכו למהירות?

הפיילוט הסתיים בהצלחה: בדיקות קורונה תוך 15 דקות בלבד

ח"כ יואב קיש בישר כי פיילוט בדיקות הקורונה המהירות שנותנות תוצאות תוך 15 דקות בלבד, הסתיים בהצלחה. "אמליץ לשר הבריאות לרכוש את ערכות הבדיקה המהירה, ולפזר אותן ברחבי הארץ"

הפיילוט הסתיים בהצלחה: בדיקות קורונה תוך 15 דקות בלבד
בדיקות במתחם הת"ת צילום: חיים טוויטו

תשובה מהירה תוך רבע שעה: סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, בישר היום כי פיילוט בדיקות הקורונה המהירות שנותנות תוצאות תוך 15 דקות בלבד, הסתיים בהצלחה. לדבריו, הוא ימליץ לשר הבריאות לרכוש את ערכות הבדיקה המהירה, ולפזר אותן במוקדים שונים ברחבי הארץ.

סגן שר הבריאות קיש שהתארח במהדורה המרכזית, סיפר כי הוא הוביל את הפרויקט במטרה להגיע לבדיקות מהירות, כשכך יהיה ניתן לקטוע במהירות את שרשראות ההדבקה ולהשתלט על התחלואה. הוא אמר כי ימליץ לשר הבריאות להציב כ-300 מכשירי בדיקות מהירות ברחבי הארץ בין היתר בבתי חולים, במרפאות ובבתי אבות. "כך", אמר, "נוכל להגיע ליעד ולבצע קרוב לרבע מיליון בדיקות תוך זמן קצר".

במקביל להצבת המכשירים במוקדי תחלואה, סגן שר הבריאות קיש הציע להציב את המכשירים האלה גם בכניסה לאילת ולמלונות בים המלח, וכך לאפשר להם לחזור ולפעול – מה שיאפשר לענף שנפגע קשות בגל הקודם, להתאושש ולא לספוג נזק נוסף בגל הנוכחי.

ולמרות שמדובר בכלי ניסיוני שרמת הדיוק בו עומדת על 90%, קיש סבור שיש לאמץ את המכשירים. לדבריו בחדשות 12 "בדיקות הבזק הן כלי סופר משמעותי למלחמה עכשיו בעליית התחלואה, הן ישולבו במגוון תחומים: בתי החולים, מרפאות, מגן אבות. בנוסף, בהתאם להצעתי, לאחר הסגר, בהחלט יהיה ניתן לשקול פתיחת ערים כמו אילת ואולי ים המלח, מתחמי תיירות ירוקים שיהיו מוגנים עם כניסתן של ערכות הבדיקה המהירות לשימוש".

נציין, כי במקומות רבים בעולם כבר עושים שימוש בערכות הבדיקות המהירות, חלקן, אגב, מתוצרת ישראל. רק בארץ לא הכירו עד כה ביעילותן של הבדיקות הללו, והבדיקה הזוכה לאישורן של הרשויות היא אך ורק בדיקת המטוש הוותיקה – על אף שמועד הפיענוח של הבדיקה נע בין מספר שעות עד ליותר מיממה (תלוי ברמת העומס על המעבדה).

 

קורונה יואב קיש בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד