י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ירצו את עונשם?

מאסר עולם לשני מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע טרור נגד מטרות ישראליות

ללא נוכחותם, בית המשפט בבולגריה גזר את עונשם של שני מחבלים שהיו מעורבים בביצוע הפיגוע בשנת 2004 בבורגס בו נהרגו חמישה תיירים ישראליים. הם נידונו למאסר עולם ללא אפשרות לחנינה, אולם השניים הספיקו לחמוק מעונש כשנעלמו עוד באותו היום מהמדינה

מאסר עולם לשני מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע טרור נגד מטרות ישראליות
שדה התעופה בבורגס צילום: unsplash

בית המשפט בבולגריה גזר עונש מאסר עולם על שני גברים שהיו מעורבים בהתקפה של תיירים ישראלים בשדה התעופה בבורגס, השניים קשורים לחיזבאללה ולא נמצאים בבולגריה ועל כן ניתן להעריך כי לא ירצו את העונש הכבד שנגזר עליהם.

התובעים ביקשו את ה"עונש האפשרי הכבד ביותר". ובית המשפט גזר אתמול (שני) מאסר עולם על שני גברים בגין מעורבותם בפיגוע הקטלני כלפי תיירים ישראלים בשדה התעופה בבורגס במדינה בשנת 2012, הפיגוע התרחש באוטובוסים מלאים בנוסעים.

בפיצוץ נהרגו חמישה ישראלים, בהם אישה בהריון, וכן נהג האוטובוס הבולגרי והמחבל שנשא את חומר הנפץ. יותר מ-35 בני אדם נפצעו. זו הייתה המתקפה הקטלנית ביותר נגד ישראלים מחוץ למדינה מאז 2004.

התובעים דרשו עונש מרבי של מאסר עולם ללא אפשרות חנינה, הגברים נשפטו בהעדרם. המחבלים הם, מלאד פראח בן 39, בעל אזרחות אוסטרלית, וחסן אל חאג' חסן בן 32 מקנדה. השניים נשפטו בהעדרם וככל הנראה הם לא ירצו את עונשם.

הפיגוע התרחש ב-18 ביולי 2012 לאחר שקבוצת תיירים מישראל נחתה בשדה תעופה מקומי, זמן קצר לאחר מכן מחבל הפעיל מטען בחניית האוטובוסים בשדה התעופה וגרם להרג של ששה אנשים ולעשרות פצועים בפיגוע.

החקירה של הרשויות בבולגריה גילתה כי ארגון חיזבאללה הוא זה שתכנן וביצע את הפיגוע. לדברי החוקרים, המחבלים הגיעו לבולגריה מרומניה בחודש שלפני הפיגוע ועזבו את המדינה בערב לאחר הפיגוע. הצמד התגלה בגלל רישיונות נהיגה מזויפים שהיו להם שהודפסו באותה מדפסת באוניברסיטה בלבנון.

בורגס פיגוע טרור מאסר עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד