י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דיון משמעותי לאור העלייה החדה

ב 12:00 הקבינט יתכנס - הערכה: ההחלטות יכנסו לתוקף אחרי יו"כ

הסגר הכללי שהוטל על מדינת ישראל בימים האחרונים לא מחזיק מים. הנגיף מתפשט במהירות ואלפי חולים חדשים מצטרפים בכל יום למעגל האימה של בתי החולים שמדווחים על מחלקות עמוסות להחריד • היום, צפויים חברי הקבינט להתכנס לדיון על החרפת ההגבלות והידוק הסגר

ב 12:00 הקבינט יתכנס - הערכה: ההחלטות יכנסו לתוקף אחרי יו"כ
ישיבת קבינט הקורונה צילום: קובי גדעון, לע"מ

היום (שלישי) בשעה 12:00 יתכנסו שרי קבינט הקורונה לדיון משמעותי בו ידונו על החרפת הסגר על ידי הגברת ההגבלות שכולל את סגירת בתי הכנסת.

על פי ההערכות שהוצגו לשרים אמש בשיחת זום על ידי פרופ' ינון אשכנזי מהאוניברסיטה העברית, עד לסוף השבוע הנוכחי, ישראל תחצה את קו הספיקה של 800 חולים קשה. זאת לאחר שבערב החג נחצה לראשונה רף 600 חולים שמצבם קשה. וכבר היום מאושפזים 653 במצב הזה בבתי החולים. לדברי הפרופסור העלייה החדה לא צפויה להסתיים כאן. לפי התרחיש עד אמצע אוקטובר - תוך לא יותר משלושה שבועות - מספר חולי הקורונה שמאושפזים במצב קשה יגיע ליותר מ-1,600.

כאמור, היום השרים יתכנסו לדיון באמצעות שיחת וידיאו, במהלכה ידרוש ראש הממשלה להחריף את הסגר ולהדק את ההגבלות לקראת חג הסוכות לאור מספר החולים הממשיך לזנק למרות הסגר הקיים וההגבלות השונות שהוטלו.

בין ההצעות שיעלו, סגירת כל מקומות העבודה מלבד החיוניות, סגירות או צמצום הפעילות בבתי הכנסת כך שניתן לנחש כי גם סאגת ההפגנות תעלה לשולחן הדיונים.

הערכה הגוברת היא כי גם אם ההגבלות יאושרו בתום הדיון היום, הם יכנסו לתוקף רק לאחר יום כיפור לקראת חג הסוכות, אך מניסיון העבר עוד מוקדם לקבוע זאת הבוקר.

יצויין כי עמדתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין היא שעקרונית צריך להדק את הסגר אבל הוא סובר שצריך להמתין כמה ימים כדי לראות את התנהגות הציבור בפועל ואת הנתונים שזורמים מהשטח אל משרד הבריאות.

בנוסף, ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר "אני מבקש להדגיש את הצורך המהותי לאשר את התכנית ל-2021, אנחנו שמים עוד פלסטר ועוד פלסטר. התחלואה הולכת וגדלה. אנחנו צריכים לקחת החלטות קדימה".

משרד הבריאות קבינט קורונה סגר ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד