י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרשיית לייפר

דיווח: לאחר החגים: כתב אישום נגד ליצמן

על פי הדיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות' צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד ליצמן מייד אחרי החגים בחשד כי פעל להשפיע על פסיכיאטרים ב"פרשת לייפר" • בראיון ל'בחדרי חרדים' לפני כמה חודשים הצהיר ליצמן כי לא יהיה כתב אישום

דיווח: לאחר החגים: כתב אישום נגד ליצמן
יעקב ליצמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 ב׳ידיעות אחרונות׳ דווח הבוקר כי בצל ההסגרה של מלכה לייפר היוצאת לדרך, לאחר החגים צפויים בפרקליטות להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת ליצמן שחשוד כי פעל לטובת לייפר כדי למנוע את הסגרתה.

כפי שפורסם, לפני למעלה משנה הודיעו במשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית להעמיד את השר דאז יעקב ליצמן לדין, וחצי שנה אחרי נמסר כי בתום החקירה נמצאה תשתית ראייתית נגדו, בחשד לכך שפעל באופן אישי להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד הבריאות.

מדובר בחקירה שנוהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, שכונה במשטרה בשם "תיק 1452". במסגרת הפרשה נחקרו שני אירועים מרכזיים, בהם עלה החשד כי ליצמן ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם פסיכיאטרים ועל מערך המזון הכפוף למשרד הבריאות.

ח"כ ליצמן בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' בחודש סיון: "לא יהיה כתב אישום לא מתכוון לעשות עסקת טיעון" • צפו

פרשת ההסגרה: על פי החשד, סגן השר ליצמן נפגש באופן אישי ובארבע עיניים עם פסיכיטארים שאמורים היו להגיש לבית משפט המחוזי חוות דעת בעניינה של מלכה לייפר שנחשדה כי ביצעה עבירות חמורות בתלמידותיה באוסטרליה. אותם פסיכיאטרים אמורים היו לקבוע את כשירותה הנפשית של לייפר.

בשנת 2001 לייפר נסעה לאוסטרליה שם שימשה בתפקיד חינוכי עד לשנת 2008 אז שבה לישראל, לאחר שעלו נגדה חשדות חמורים. בתחילת שנת 2012 הוצא צו הסגרה בינלאומי, וב-2014 הוגשה לישראל בקשת הסגרה. השאלה המרכזית שנדונה בבית המשפט הייתה, האם היא כשירה לעמוד לדין.

החקירה בלהב 433 העלתה כי במספר הזדמנויות שונות, ליצמן נפגש באופן אישי עם פסיכיארים ונתן להם להבין מה התוצאה הרצוייה מבחינתו. הפסיכיאטר שנתן חוות דעת שהיא כשירה לעמוד לדין, שינה את עמדתו והוציא חוות דעת הפוכה שהיא אינה ברת הסגרה. למרות החשד, המשטרה סבורה שאין להעמיד לדין את הפסיכיאטר.

מלכה לייפער יעקב ליצמן כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד