ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
לאור העלייה בסקרים

מפתיע: בנט מעוניין לצרף את הפרופ' ברבש ל'ימינה'

לאור הסקרים המנבאים למפלגה מעל 20 מושבים בכנסת הבאה, החלו במפלגת ימינה להיערך לבחירות. כאשר על פי ההערכות הן יוכרזו כבר בדצמבר. במפלגה מנסים לגבש את רשימת הכוכבים שתוביל אותם למימוש הסקרים בקלפי

מפתיע: בנט מעוניין לצרף את הפרופ' ברבש ל'ימינה'
גבי ברבש\\נפתלי בנט צילום: מתוך שידורי ערוץ 12\\יונתן זינדל -פלאש 90

לאור הסקרים המחמיאים המנבאים להם מעל 20 מנדטים לו הבחירות מתקיימות בתקופה הקרובה, ועל פי ההערכות בזירה הפוליטית שכבר בדצמבר יוכרז על הליכה לבחירות. החלו במפלגת ימינה להיערך בהתאם ולגבש את רשימת הכוכבים שתרכיב את רשימתם, ובכך לנסות להפוך את המנדטים המדוברים למשהו ברור ומוצק יותר.

על פי הפרסומים ב'ישראל היום', בנט בשיחות עם מקורביו מעוניין לצרף דמויות בולטות המחוברות לשטח, ובעלי רקע רפואי לאור ההתמודדות של הממשלה בנגיף הקורונה, והצהרותיו על יכולותיו לנהל את המשבר בצורה טובה יותר. אחד השמות החמים שעלו בשיחה היה הפרופסור גבי ברבש, בעברו מנכ"ל משרד הבריאות ובית החולים איכילוב. ברבש בעידן הקורונה הפך לפרשן הבריאות המרכזי בערוץ 12. ונפתלי בנט מרגיש שדעותיו והפופולאריות לה הוא זוכה יכולים להוות כר נרחב לשיתוף פעולה פורה.

מטעמו של הפרופסור ברבש נמסר שהוא מכחיש מכל וכל את ההליכה לכיוון הפוליטי, וכפי שפורסם ב'ישראל היום' טען ברבש "הנושא לא רלוונטי, וכך גם כך פניה בנושא. איני מתעניין בהליכה לפוליטיקה, ואין לי כוונה להתייחס לשמועות בנושא שאינו רלוונטי". גם ממפלגת ימינה מסרו הכחשה ואמרו להנ"ל "לא היה ולא נברא".

יצויין שמלאכת הרכבת רשימת מפלגת 'ימינה' היא לא פשוטה, ועלולה לגרום למשברים עמוקים במפלגה. כיום המפלגה מורכבת ממפלגתם של בנט ושקד ה'ימין החדש', להגדרתם 'יורשי נתניהו'. אם תרצו - הימין מתון. מנגד יש את האיחוד הלאומי בהובלת בצלאל סמוטריץ', לא כל כך ימין מתון.

עד עתה העניינים בסיעה המשותפת איכשהו זורמים בשיתוף פעולה בין הסיעות. עם פרסום הסקרים וההבנה שהמפלגה צריכה לעשות שינויים והתאמות על מנת להיות אלטרנטיבה שלטונית, החריקות והסדקים צצים.

בימינה חותרים להוות אלטרנטיבה לנתניהו ומבקשים להציג מפלגה יותר כלל ישראלית ופחות מגזרית. סמוטריץ' מצידו הרגיע את פעילי האיחוד הלאומי ואמר "אנחנו שומרים על הייחודיות, העצמאות והשותפות המלאה שלנו, וזה תנאי בל יעבור מבחינתינו להמשכה".

על פי הפרסומים ב'ישראל היום' שיטת השיבוץ במקומות הראשונים תהיה בשיטת ה'ריץ'-רץ'' בין ימינה לאיחוד הלאומי. ואחרי 8 המקומות הראשונים ברשימה, ה'ריץ'-רץ' יורחב לטובת ימינה, 3 מקומות לימינה מול 1 לאיחוד הלאומי. כאמור, ב'ימינה' טוענים: לא היה ולא נברא.

גבי ברבש נפתלי בנט מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד