ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דיון משמעותי בקבינט

גמזו ממליץ: סגירת בתי כנסת ושווקי ד' מינים ואכיפה על מקוואות

חברי קבינט הקורונה מתכנסים בשעה זו לדון על הידוק הסגר בצל העלייה בתחלואה • על פי הדיווח פרופ' גמזו ימליץ על שורת צעדים דרסטיים עוד לפני יום כיפור • בין ההצעות: סגירת בתי הכנסת וביטול המתווה הנוכחי וסגירת המקוואות • בקבינט ידונו בנוסף על הגבלות בחג הסוכות

גמזו ממליץ: סגירת בתי כנסת ושווקי ד' מינים ואכיפה על מקוואות
פרופ' רוני גמזו צילום: משרד הבריאות

בשעה זו מתכנסים חברי קבינט הקורונה לדון על הידוק ההגבלות, למרות שהיה נראה כי מרבית ההגבלות יכנסו לתוקף רק לאחר יום כיפור, בשעה האחרונה מגיש גמזו המלצות על הידוק הגבלות עוד לפי יום כיפור.

על פי הפרסומים, פרופ׳ רוני גמזו ימליץ בפני שרי הקבינט על שורה של צעדים בדרך להידוק הסגר במטרה להצלחה, ביניהם הגבלות על בתי כנסת, מכירת ארבעה מינים וטבילה במקוואות.

ב׳החדשות׳ דווח כי גמזו ימליץ לשרי קבינט הקורונה לצמצם את פעילות מקומות העבודה, להורדת העובדים במגזר הפרטי ל 50% ופעילות המגזר הציבורי רק במתכונת חירום.

עוד ממליץ פורפ׳ גמזו לסגור את בתי הכנסת, כשחלק מההצעות מדברות על צמצום הגבלות ושינוי מתווה בתי הכנסת שקיים כיום ומאפשר לבתי כנסת מסויימים להכניס עד ל-1000 מתפללים. לצד דרישה לאסור התקהלויות רחבות בחג הסוכות.

בנוסף, פרופ׳ גמזו ממליץ להורות על סגירה מלאה של כל השווקים שקיבלו החרגה, ובהם גם מניעת מכירת ארבעה מינים שאושר בדיון הממשלה בשבוע שעבר.

גמזו יקרא לצמצם את הסיכונים ביום כיפור ולקראת יום כיפור, כשבין היתר הוא ידרוש מהמשטרה להגביר את האכיפה בנושא איסור במקוואות, לקראת השימוש הנרחב בהם בערב יום כיפור.

קבינט קורונה סגר רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד