י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההפגנות בבלפור

בליכוד ניסו לעקוף את היועמ"ש ונכנעו לכחול לבן

שוב עימות בקואליציה אחרי שבכחול לבן הצליחו לטרפד ברגע האחרון מהלך שנועד לעקוף את דעתו של היועמ"ש מנדלבליט בסוגיית ההפגנות בצל הסגר. "מפלגת כחולבן בשירות מנדלבליט במקום בשירות הציבור"

בליכוד ניסו לעקוף את היועמ"ש ונכנעו לכחול לבן
אמיר אוחנה בכנס בשבע צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שבישיבת הממשלה אתמול (שני), הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי לשרי הממשלה אין סמכות לדון בהמשך קיומן של ההפגנות, בליכוד ביקשו לעקוף את היועץ המשפטי לממשלה ולהביא חוות דעת נגדית, אלא שבכחול לבן בלמו את המהלך והצליחו להרגיז את הליכוד.

קודם הישיבה דווח כי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מהליכוד זימן לישיבת קבינט הקורונה את עורך הדין אביעד בקשי מפורום קהלת, שבידיו חוות דעת משפטית כי בידי שרי הממשלה הסמכות למנוע את קיום ההפגנות. אלא שעוד טרם הישיבה הבהירו בכחול לבן כי הם מתנגדים למהלך, והתעקשו שלא לפתוח את דיון הקבינט עד שבליכוד ימשכו את חוות הדעת משולחן הדיון.

בליכוד נכנעו והסירו את חוות הדעת. בעקבות המהלך פתח השר אמיר אוחנה במתקפה: "מפלגת כחולבן בשירות מנדלבליט במקום בשירות הציבור" תקף אוחנה. "היועץ המשפטי לממשלה, שלא מסוגל היה לקבל כי השרים ישמעו חוו"ד השונה מעמדתו, גייס את מפלגת כחולבן אשר ניצלו את כוחם הפריטטי לבטל את ישיבת קבינט הקורונה, שאמורות להתקבל בו החלטות חשובות לטובת הציבור, אם השרים ישמעו ויראו את חווה"ד של בקשי".

השר אוחנה הוסיף לתקוף: "בממשלה ניתן לשמוע מומחים שונים מתחום הרפואה גם כשהם חלוקים אלה על אלה. ניתן לשמוע מומחים מתחום הביטחון גם כשהם חלוקים אלה על אלה. ניתן לשמוע מומחים מתחום הכלכלה גם כשהם חלוקים אלה על אלה". לטענתו, "רק בנושא המשפטי יש מונרכיה של היועץ המשפטי לממשלה שהוא ואין בלתו רשאי להביע את דעתו המשפטית בפני שרי הממשלה".

עוד האשים אוחנה: "עד כדי כך כחולבן ממושמעים ליועמ"ש, שהיו מוכנים לבטל דיון משמעותי בקבינט הקורונה, לדרישתו של היועץ".

אמיר אוחנה מפלגת כחול לבן הליכוד אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד