י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דואגים לטכנופובים

תישאר אפשרות פנייה באמצעות פקס לגופים ציבוריים

ועדת הטכנולוגיה בכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שקובעת כי ימשיכו לתת מענה במכשיר פקסימיליה בגופים ציבוריים עבור אלו שאינם יודעים להתנהל באמצעים טכנולוגים מתקדמים יותר

תישאר אפשרות פנייה באמצעות פקס לגופים ציבוריים
ח"כ מיכאל מלכיאלי במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח"כ עינב קאבלה, אישרה היום לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה אבוטבול - הצעת חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים. ע"פ ההצעה, יוכנס בחוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים, התשע"ח–2018, תיקון חקיקה שיבהיר כי גוף ציבורי המאפשר פניה אליו בדואר אלקטרוני, יאפשר פניה גם באמצעות פקס.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "החוק נחקק כדי להיטיב עם האזרחים שפונים לגופים ציבוריים לקבלת שירות, באופן שישקף את ההתקדמות הטכנולוגית, אך כוונת המחוקק בחקיקת החוק הייתה להוסיף על אמצעי הקשר הקיימים בפנייה לגוף ציבורי ולא לגרוע מהם".

בעקבות פניות שקיבלו יוזמי הצעת החוק, התברר כי ישנם גופים ציבוריים שהפסיקו את האפשרות לפנות אליהם באמצעות הפקס, על אף כי לא זו הייתה כוונת המחוקק כפי שמשתקפת בדברי ההסבר לחוק המקורי. החלטתם של אותם גופים ציבוריים לא הביאה בחשבון כי יש ציבורים שאינם משתמשים באמצעים טכנולוגים כגון דואר אלקטרוני; למשל, אנשים שמתוך בחירה אינם מחוברים לרשת האינטרנט בציבור החרדי, אזרחים ותיקים, אנשים עם מוגבלות, עולים חדשים, ועוד.

סעיף נוסף בתיקון הצעת החוק הנ"ל שאושר היום בוועדת המדע והטכנולוגיה ביוזמת הוועדה, עוסק בחובת הדיווח של הגופים הציבוריים על יישום חוק האמצעים הדיגיטליים. בתיקון החוק נכתב כי חובת הדיווח על יישום אמצעי הקשר באמצעים דיגיטליים של גופים ציבוריים הכפופים לשרי הממשלה, יהיו אליהם ודרכם יועבר הדיווח לוועדה.

מטרת תיקון סעיף זה בהצעת חוק נועדה לטייב את תהליך חובת הדיווח, כאשר גוף פיקוח בכנסת – ועדת המדע והטכנולוגיה, אינו בעל אמצעי אכיפה ביישום חובת הדיווח של הגופים הציבוריים. ע"פ התיקון שאושר, חובת הדיווח כאמור תחול לשרי הממשלה ומשם תעודכן הוועדה ביישום.

יו"ר הוועדה, ח"כ עינב קאבלה אמרה כי היא "מברכת את חברי הכנסת מלכיאלי ואבוטבול שהביאו את הצעת החוק. תיקון זה לא בא מתוך מטרה חלילה ללכת אחורה – אלא ההיפך: אנחנו מכירים בכך שהדרך הטובה, היעילה והמתקדמת ביותר היא לתת שירות באמצעים הדיגיטליים תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, אבל יש להכיר במציאות הקיימת ולפעול בשים לב אליה, ולא להותיר אנשים מאוכלוסיות מסוימות שייפגעו מכך. אנחנו חייבים להתקדם עם הטכנולוגיה ולאפשר זאת למי שרוצה להשתמש באמצעים דיגיטליים, ובמקביל לא להתעלם מהמציאות ולדאוג גם לאוכלוסיות שנמצאות מאחור מבחינה טכנולוגית.

בעקבות הצעת החוק שהוגשה הייתה בידינו הזכות להוביל תיקון נוסף חשוב בחוק הנוגע לחובת הדיווח, שלא הייתה מיושמת עד עתה בשל ניסוח החובה באופן שאינה מאפשר את יישומה – התיקון שהוועדה הובילה אליו כעת יסייע ליישום החוק ולמעקב אחר ביצועו. אני מבקשת להודות לכל מי שלקח חלק בהליך חקיקת החוק ובכלל זה למשרדי הממשלה השונים על שיתוף הפעולה".

 

מיכאל מלכיאלי משה אבוטבול פקס שליחת פקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד