י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקרב על בתי הכנסת

דרעי בקבינט הקורונה: הפגנות כן, תפילה לא? "ממשלה לא יהודית"

במהלך הדיון המיוחד בקבינט הקורונה בו עומד על הפרק נושא הידוק ההגבלות ובמרכזו סגירת בתי הכנסת והמקוואות לקראת יום הכיפורים, תקף השר דרעי את הכוונה להצר עוד את צעדיהם של שומרי המצוות כשמנגד הפגנות השמאל מתקיימות באין מפריע •  "זו ממשלה לא יהודית" 

דרעי בקבינט הקורונה: הפגנות כן, תפילה לא? "ממשלה לא יהודית"
השר דרעי תוקע בשופר צילום: יעקב כהן

דיון קבינט הקורונה נמשך גם בשעה זו (שלישי), כשעל הפרק נמצא בעיקר נושא ההגבלות על בתי הכנסת והמקוואות לקראת יום הכיפורים. ברקע הדיון המיוחד עומד הזעם בימין על המשך קיום ההפגנות, ובמהלך הדיון דרעי תקף את הכוונה לסגור את בתי הכנסת בזמן שההפגנות ימשכו.

השר אריה דרעי אמר במהלך הדיון: "אני שומע שמדברים רק על בתי הכנסת ומקוואות, לא מבינים שזה מרכז הדברים, המצב הוא מצב של פיקוח נפש".

לטענת דרעי, "כמו שהערך של ההפגנות זה מקודש, כיהודי חרדי ולא רק כחרדי כמובן דתיים וחילונים עבורם תפילות בימים הנוראים זה מקודש".

דרעי אמר בדיון כי "אני מוכן לפעול למנוע התקהלויות ולהתארגן למניינים בחוץ, אבל קשה לי מאוד לעשות את הדבר שהמסר של הממשלה שהפגנות כן - תפילות לא".

"זה בעייתי", הוסיף השר דרעי, "ממשלה שתאשר הפגנות כמו שמאפשרים עכשיו, לא רק בבלפור אלא לא גם בחופים וסעודות שעושים - היא ממשלה לא יהודית".

הערכה היא כי לבסוף יוגבלו בתי הכנסת אך לא יסגרו. בשעה הזו הדיון בקבינט עדיין נמשך וצפוי להתקיים זמן ממושך.

על פי דיווחים של העיתונאים עמית סגל וברק רביד, השר אריה דרעי הודיע בדיון כי הוא יתמוך בסגירת בתי הכנסת וקיום מניינים במרחב הפתוח רק במקרה וההפגנות יגבלו אף הם והממשלה תמנע קיום הפגנות כמו הגבלת בתי כנסת. על פי ההדלפות, לעת עתה בכחול לבן מתנגדים נחרצות לאסור הפגנות.

במהלך הדיון בקבינט, החלה מתקפה חרדית בכנסת נגד יוזמת פרופ׳ רוני גמזו לסגור את בתי הכנסת וכן לבצע אכיפה מוגברת על המקוואות לקראת יום כיפור.

יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר תקף: "ביטול מתווה התפילות ורכישת צרכי החג יפרום את האסדרות שהושגו בעמל רב ויפגע במאמצים לבלימת התחלואה".

בדברים שאמר במליאה הבהיר ח"כ אשר כי "מי שאינו מבין שתפילה במניין ביום כיפור ורכישת ארבעת מינים הכרחית בחיוניותה בדיוק כמו אספקה סדירה של מזון, חוטא למטרה. ציבור ענק במדינת ישראל לא יכול לוותר לא על תפילה בצום יום הכיפורים ולא על קיום מצוות".

"לשם כך" אמר אשר, "הוסדרו בעמל רב מתווים זהירים וברורים על ידי משרד הבריאות, שנבדקו והוכחו כי אין בהם חשש לשלום הציבור". יו"ר ועדת חוקה אמר לראש הממשלה ולחברי הקבינט, "אל תתפתו לבחור בדרך הקלה של ביטול מתווה התפילות והסדרת רכישת צרכי החג, בשם הדאגה מעליית התחלואה".

הוא הזהיר כי "צעד זה יגרום את ההיפך המוחלט, יפרום את האסדרות שהושגו בעמל רב ויפגע במאמצים לבלימת התחלואה. רק קיום המתווים כפי שסוכמו, הם שיבטיחו שליטה מיטבית של המערכת בהתקהלויות ורק כך ניתן יהיה לשמור על אמון הציבור שישתף פעולה בהקפדה ובאחריות על ההנחיות שגובשו".

חבר הכנסת ישראל אייכלר תקף את מדיניות הסגרים של הממשלה: "ישנו דבר אחד שאינני מצליח להבין. זהו סגר המחסומים שאינו מרפא קורונה, אין בו שום תועלת והוא עולה לנו מיליארדים. השוטרים עומדים שעות ארוכות בשמש, יוצרים פקקים, והם עצמם לא מבינים למה הם עומדים שם? אמרתי כבר לפני הסגר הראשון – אני יודע שאם צריך להציל נפש אחת מישראל, צריך לעשות הכול מפני פיקוח נפש. אבל איזו הצלה זאת לעשות מחסום ולסגור בני אדם בריאים מפני שיש שם אנשים חולים".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד