י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסקנות מרתקות

מחקר חדש: מדביקי העל של הקורונה

מחקר שנעשה בהונג קונג גילה כי 20 אחוז ממקרי ההידבקות גרמו להפצת הנגיף בקרב 80 אחוז מכלל הנדבקים. המסקנות המרתקות התקבלו אחר שהתברר שמוזיקאים שקיימו סבב הופעות בארבעה מקומות שונים גרמו להפצת הנגיף בקרב יותר ממאה נדבקים ששהו באותם מקומות

מחקר חדש: מדביקי העל של הקורונה
הופעה בירושלים צילום: יח"צ

קבלו את מפיצי העל: מחקר חדש שפורסם בפרסום רפואי נחשב כולל דו"ח ובו ממצאי מרתקים על הדרך בה נגיף הקורונה עובר בין אנשים. על פי הדו"ח קרוב ל-70% מנשאי הנגיף לא העבירו אותו לאחרים. 19% בלבד ממקרי ההידבקות בנגיף גרמו להפצתו בקרב 80% מכלל הנדבקים במסגרת העברה מקומית שבה כל נדבק מפיץ את הנגיף בסביבתו לקבוצה גדולה של אנשים שנמצאים במגע כלשהו עימו ולידו.

המחקר מחזק את התיאוריה לפיה ישנם "מדביקי על" ששהייה בסביבתם מסוכנת במיוחד, מאחר והם נוטים להדביק אנשים רבים בסביבה. עם זאת, על פי המחקר אלו אנשים שבאופן טבעי באים במגע עם קהל גדול כך שלא ברור אם כל אדם אחר בנסיבות דומות היה מפיץ את הנגיף בשיעור דומה או שמא יש אכן קשר בין זהות המדביק למספר הנדבקים.

מחברי הדו"ח קובעים כי תפוצת הנגיף מתבצעת בעיר באירועים חברתיים כחתונות והתקהלויות במסעדות ובברים. הדבקה תוך משפחתית לעומת זאת חוללה פחות מקרי הדבקה.

על הכנת הדו"ח שקד צוות חוקרים מאוניברסיטת הונג קונג יחד עם חוקרים עמיתים מאוסטרליה. החוקרים ביצעו תחקור אפידמיולוגי של יותר מאלף מקרי הדבקה שהיו בהונג קונג ולא נגרמו עקב יבוא הנגיף ממדינה אחרת. המסקנות העלו כי מדביק על הוא בדרך כלל אחד המדביק לפחות שישה אנשים שסביבו בנגיף.

המסקנות המרתקות התקבלו אחר שהתברר שמוזיקאים שקיימו סבב הופעות בארבעה מקומות שונים גרמו להפצת הנגיף בקרב יותר ממאה נדבקים ששהו באותם מקומות. עוד העלו החוקרים כי נזיר אחד שהיה חולה אך ללא תסמינים, הדביק באתרים שונים בהם שהה לפחות 19 אנשים שהיו לידו. עם זאת, כאמור, מאחר והמוזיקאים כמו הנזיר שהו במקומות הומי אדם, יתכן שכל אדם בנסיבות דומות ידביק אנשים במספר דומה, ולא הוכח שאנשים מסוימים הם אלו המדביקים יותר מאחרים.

קורונה הונג קונג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד