י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אלו שחלו שוב

מתעצם הערפל סביב שאלת ההדבקה החוזרת

מרכז הידע הלאומי למאבק בקורונה קובע כי אין עדויות מוכחות להדבקה חוזרת בנגיף, אך אין גם הוכחות סותרות

מתעצם הערפל סביב שאלת ההדבקה החוזרת
חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

נייר עמדה שפורסם על ידי מרכז הידע הלאומי למאבק בנגיף הקורונה רק מעצים את הערפל האופף את שאלת ההיתכנות להידבקות חוזרת בקורונה וקובע כי "העדויות הראשונות להדבקה חוזרת בנגיף הקורונה עודן מעטות מכדי להעיד על דפוסים כלשהם באוכלוסיה", ומפרט כי "כיום מתוך למעלה מ-30 מיליון מקרי קורונה ידועים בעולם, בודדות הן העדויות להדבקה חוזרת, ועל כן גם אם אכן מדובר במקרים של חסינות מוגבלת לאחר ההדבקה הראשונה, טרם ברור עד כמה הם נפוצים".

התשובה לשאלה מסקרנת את כל החוקרים בעולם, מאחר ואם אכן הדבקה חוזרת אפשרית, אזי תיאוריית "חסינות העדר" קורסת והיא אינה מסוגלת להגן על האוכלוסיה. "מענה על השאלה עשוי להשליך עמוקות על מדיניות ניהול המגיפה, וכן על אופן השימוש המיטבי בחיסון יעיל – כאשר זה יהיה זמין".

מחברי נייר העמדה קובעים כי אם יתברר שהדבקה חוזרת אינה אפשרית ניתן יהיה לבחון תיעדוף מחלימים למילוי תפקידים בסביבות רגישות כמו מחלקות קורונה בבתי חולים ומוסדות גריאטריים. אולם במידה ויתברר במחקרי המשך כי החסינות המתפתחת מהדבקה טבעית מוגבלת בזמן ואינה מונעת מהנדבקים מחדש להדביק גם אחרים, ובפרט אם יתברר שמדובר בתופעה שכיחה, יהיו לדבר השלכות משמעותיות בהיבטי בריאות הציבור, כך שמחלימים יתבקשו לדבוק בהנחיות הריחוק החברתי (מסכות, ריחוק פיזי, התקהלויות) המושתות על כלל הציבור, ללא הקלות כלשהן, כמו כן מערכי הרפואה, הבדיקות והחקירות יידרשו להביא בחשבון הדבקה חוזרת בקרב מחלימים ולפעול בהתאם (בידוד, דיגום וחקירות אפידמיולוגיות).

קורונה הדבקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד