י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צרות עין או חשש ממהפך?

בליכוד יוזמים חוק שיגביל את חברם העשיר

שתי ח"כיות בליכוד יוזמות הצעת חוק בגיבוי מלא של יו"ר הכנסת יריב לוין מבכירי התנועה, שכבר זכה לכינוי 'חוק ברקת'. זאת בעקבות החשש מהונו הרב כפוליטיקאי העשיר בישראל ועם יכולות לשפוך כסף רב על קמפיין בחירות | לוין: "נבחר ציבור צריך לפעול רק עם המימון שניתן לו כנבחר ציבור כדי לשמר את השוויוניות"

בליכוד יוזמים חוק שיגביל את חברם העשיר
ניר ברקת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בשיתוף פעולה של יו"ר הכנסת יריב לוין, חברות הכנסת שרן השכל ואסנת מארק הגישו הצעת חוק שמכוונת נגד חבר הכנסת ניר ברקת לקראת תרחיש של יציאה לפריימריז בסיעת 'הליכוד'.

הצעת החוק שהונחה על שולחן הכנסת וכבר זכתה לכינוי 'חוק ברקת', מבקשת לפגוע בקמפיין של חבר הכנסת ניר ברקת שמחזיק בהון אישי רב משאר חבריו לסיעה.

הצעת החוק של השכל ומארק זכתה לתמיכת יו"ר הכנסת יריב לוין שקובע כי מימון קמפיינים באמצעות הון פרטי יוגבל  משמעותית, בין הסעיפים, מועמד יוכל להוציא רק 100 אלף ש"ח בשנה לצורך מימון פעילותו הפוליטית. כל חריגה תהפוך אותו לעבריין.

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בתגובה להצעת החוק: "נבחר ציבור צריך לפעול רק עם המימון שניתן לו כנבחר ציבור כדי לשמר את השוויוניות. לכן קידמתי את חוק הפריימריז ולכן העיקרון שבבסיס הצעת החוק הזה הוא נכון".

נזכיר כי בשנת 2013 דירג מגזין 'פורבס' את ח"כ ניר ברקת, אז ראש העיר ירושלים, כפוליטיקאי העשיר בישראל. הונו של ברקת נאמד אז ב-450 מיליון שקל וההערכה כי מאז הונו האמיר.

ח"כ ניר ברקת הגיב להצעת החוק נגדו ומסר: "עם מיליון ישראלים מובטלים וקורונה שמשתוללת, לצערי ישנם חברי כנסת שמצאו זמן להתעסק בחוק פרסונלי ועסקני, שימנע מכוחות חדשים, חזקים ועצמאיים לפעול למען המדינה. אמשיך לשרת את עם ישראל בשקל לשנה ולשלם על הוצאותיי מכיסי הפרטי, כפי שאני עושה כבר למעלה מ-18 שנים".

מימון בחירות פריימריז מפלגת הליכוד ניר ברקת שרן השכל אסנת הילה מארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד