י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחר דיון בהארכת מעצרן

בין העצורות בבולגריה: גננת חרדית מבני ברק

בשבוע שעבר דיווחנו כי ארבע ישראליות עצורות בוורנה שבבולגריה לאחר שניסו להבריח לתוך המדינה 93 ק"ג עלי גת, דבר הנחשב לסם ואסור למסחר במרבית מדינות אירופה. הערב נודע ל'בחדרי חרדים' כי שתיים מהן תושבות בני ברק, אחת מהן גננת. הדיון בהארכת  מעצרן יתקיים מחר

בין העצורות בבולגריה: גננת חרדית מבני ברק
מעצר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדיון בהארכת מעצרן של ארבע בעצורות החרדיות בבולגריה נדחה למחר (רביעי), וכעת נודע ל'בחדרי חרדים' כי אחת מהן היא גננת תושבת בני ברק. יחד איתה נעצרו צעירה חרדית נוספת בת 19 תושבת בני ברק גם היא, חרדית תושבת פתח תקווה וצעירה רביעית תושבת הרצליה.

כזכור, ארבע צעירות ישראליות, נעצרו לפני כשבוע בוורנה שבבולגריה בחשד להברחת קרוב ל-100 ק"ג גת. דבר המותר לשימוש בישראל, אך אסור במדינות אירופה. על פי הדיווח באתר bgonair.bg, ארבע נשים נעצרו בניסיון להבריח גת בשווי 3 מיליון יורו. 

על פי הדיווח בכלי תקשורת בבולגריה, הקונסול הישראלי בסופיה ביקר את העצורות במתקן מעצרן. זאת הפעם הראשונה שבה נעצרים אזרחים ישראלים בבולגריה על הברחת גת. בעבר נעצרו עשרות ישראלים במדינות שונות באירופה, וחלק מהם מרצים עונשי מאסר.

אמה, אביה ואחותה של אחת העצורות טסו כמה ימים לפני ראש השנה לוורנה כדי להיות בקרבת הבנות ולסייע להן. מספרת אמה של אחת העצורות בשיחה עם mako, כי "לא נתנו לנו לבקר אותן בתא המעצר". לדבריה, "הצלחנו להעביר להן אוכל כשר דרך הרב של חב"ד אבל הן לא מקבלות אותו מדי יום. הן שבורות לגמרי. בדיון הראשון בבית המשפט הסוהר לא נתן לבת שלי לדבר איתי. היא הפריחה לעברי נשיקה באוויר והוא הזיז לה את היד כאילו היא רוצחת. יחס מזעזע".

"הן למדו יחד בפנימייה חרדית בבני ברק. הבת שלי למשל היא גננת", מוסיפה אמה של אחת העצורות, "הן לא עברייניות. בחיים לא היה  להן קשר לעולם הפלילי. הן בחורות טובות. תמימות שבחור ניצל אותן כדי להבריח עבורו את הגת. הן התפתו בגלל הכסף הגדול שהציע להן. לא מכירה הרבה בנות שהיו מסרבות לנופש בחו"ל עם כסף ובזבוזים.  נפלו בפח שלו. הוא אדם חסר מצפון. חסר בושה. לא עונה לטלפונים. איך הוא יישן בלילה, איפה המצפון שלו? למה בישראל לא עוצרים אותו".

בולגריה הברחת גת חרדיות עצורות גננת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד