י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שכנעתי את שרי הממשלה"

פרסום ראשון: השר דרעי מאיים בפרישה וההחלטה נדחתה למחר

השר דרעי מציב אולטימטום ומאיים להתפטר מהממשלה אם יוגבלו התפילות בבתי הכנסת ביו"כ, לעומת המשך קיומן של ההפגנות. עם זאת לדבריו: "גם אם ההפגנות יתבטלו שכנעתי את שרי הממשלה שבתי הכנסת יישארו פתוחים ביום כיפור" • ההכרעה נדחתה למחר • כל הפרטים

פרסום ראשון: השר דרעי מאיים בפרישה וההחלטה נדחתה למחר
השר אריה דרעי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

פרסום ראשון: יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי מאיים בפרישה מהממשלה במקרה ובתי הכנסת יוגבלו וההפגנות ימשכו כרגיל, כשהדיון הסוער צפוי להגיע להכרעה מחר, בעקבות חילוקי דעות בין שרי הממשלה.

בדיון בקבינט אמר הערב דרעי: "אני לא יכול להישאר בממשלה אם יגבילו תפילות ולא יגבילו גם את ההפגנות".

על פי דיווח של העיתונאים עמית סגל ב'חדשות 12' וברק רביד ב'וואלה', השר דרעי הביע נכונות לתמוך בסגירת בתי הכנסת והעברת המניינים לשטח הפתוח בתנאי להגבלת ההפגנות בבלפור.

בינתיים שרי כחול לבן מתנגדים נחרצות לאיסור ההפגנות. 

דיון קבינט הקורונה הסתיים ללא הכרעה, כשעל הפרק נמצא בעיקר נושא ההגבלות על בתי הכנסת והמקוואות לקראת יום הכיפורים. ברקע הדיון המיוחד עומד הזעם בימין על המשך קיום ההפגנות, ובמהלך הדיון דרעי תקף את הכוונה לסגור את בתי הכנסת בזמן שההפגנות ימשכו.

השר אריה דרעי אמר במהלך הדיון: "אני שומע שמדברים רק על בתי הכנסת ומקוואות, לא מבינים שזה מרכז הדברים, המצב הוא מצב של פיקוח נפש".

לטענת דרעי, "כמו שהערך של ההפגנות זה מקודש, כיהודי חרדי ולא רק כחרדי כמובן דתיים וחילונים עבורם תפילות בימים הנוראים זה מקודש".

דרעי אמר בדיון כי "אני מוכן לפעול למנוע התקהלויות ולהתארגן למניינים בחוץ, אבל קשה לי מאוד לעשות את הדבר שהמסר של הממשלה שהפגנות כן - תפילות לא".

"זה בעייתי", הוסיף השר דרעי, "ממשלה שתאשר הפגנות כמו שמאפשרים עכשיו, לא רק בבלפור אלא לא גם בחופים וסעודות שעושים - היא ממשלה לא יהודית".

הערכה היא כי לבסוף יוגבלו בתי הכנסת אך לא יסגרו. בשעה הזו הדיון בקבינט עדיין נמשך וצפוי להתקיים זמן ממושך.

מוקדם יותר ציטטנו את השר דרעי שאמר בקבינט: "אגייס את כל גדולי ישראל והרבנים בעד סגירת בתי כנסת ביום כיפור בתנאי שיבוטלו ההפגנות".

בתום הדיון סוכם כי ההחלטה תתקבל מחר, עד אז יגבשו במשרד המשפטים, המשרד לביטחון פנים ומשרד הבריאות מתווה אחיד לקיום ההפגנות והתפילות בבתי הכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ש"ס דרעי אמר בדיון הקבינט: "אין מצב שביום הכיפורים בתי הכנסת יהיו סגורים. אין ספק שמדובר בפיקוח נפש. אבל כמו שבפיקוח נפש אנחנו מאפשרים בתו הסגול לאנשים לעבוד. יום כיפור צריך להחריג אותו. צריכים להמשיך את מתווה נומה ביום כיפורים. חייבים לפתוח בתי כנסת בכיפור".

דרעי מאשר בתום הדיון את הפרסום ב'בחדרי חרדים' ואומר: "מממשלה יהודית שביום הכי קדוש לה, יום כיפור, תסגור בתי כנסת ותמשיך לאפשר להפגנות להתקיים כרגיל, מבחינתי היא לא ממשלה יהודית וספק אם אני יכול להמשיך לשרת בממשלה כזו".

עוד אומר דרעי: "גם אם ההפגנות יתבטלו שכנעתי את שרי הממשלה שבתי הכנסת יישארו פתוחים ביום כיפור במתווה מיוחד. בשאר הזמן לא תהיה ברירה אלא לסגור את בתי הכנסת "אין מה לעשות, אנחנו במגיפה".

יו"ר ש"ס הוסיף ואמר בתום הדיון שהסתיים ללא הכרעה כי "אי אפשר בשום אופן לאכוף סגר אם יש את ההנחיה הזו שאפשר להפגין בכל הארץ ולנוע מעיר לעיר. אין דרך בעולם להסביר למה לכותל אסור ולהפגנה כן. אין דרך לאכוף. כל 'שמחות בית השואבה' ו'הקפות שניות' יהפכו להפגנות המוניות. לא יקרה שום דבר אם כל אחד יפגין באלף מטר שלו". כך השר החרדי היחיד בקבינט הקורונה.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד