ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מניו יורק לצפת

השוחט ומחותנו של הרבי זצ"ל התמוטט ונפטר

בארה"ב נפטר בראש השנה השוחט הרה"ח רבי חיים רוזנברג ז"ל, לשעבר התגורר בבני ברק והיה מבעלי החנות למוצרי תינוקות 'לילי פוט', בנו הרה"צ רבי רפאל, מבית שמש חתן הרבי מקאליב זצ"ל ונכדו הוא האדמו"ר מקאליב שליט"א

השוחט ומחותנו של הרבי זצ"ל התמוטט ונפטר
רבי חיים אליעזר רוזנברג ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בעיצומו של ראש השנה הלך לעולמו השוחט הרה"ח רבי חיים אליעזר רוזנברג ז"ל, מחשובי קהילת רחמסטריווקא והוא בן 85 בפטירתו. 

המנוח ז"ל ניצול שואה, אשר אביו רבי אשר אנשיל רוזנברג ז"ל היה מתושבי העיר ערלוי בהונגריה. לאחר השואה עלו לארץ. כאן למד כאחד מראשוני תלמידיו של מרן פוסק הדור בעל ה'שבט הלוי' הגר"ש וואזנר זצ"ל, אצלו למד במחזור הראשון בישיבת חכמי לובלין.  

לאחר נישואיו לזוגתו שתחי' לבית זופניק, נסע לגור בארה"ב, כשלפרנסתו היה שו"ב מומחה מאוד בשחיטות אשר התקיימו במדינות דרום אמריקה וגדולי ההכשרים סמכו עליו את ידיהם בהדגישם שיראת השמים שלו היא זו שמסמיכה אותו לכזו מומחיות ודקדוק בהלכות סבוכות אלו.

פרק נכבד בחייו היה אמונת צדיקים שבה ניחן כאשר היה נאמן עצום לאדמו"רי בית רחמסטריווקא ולא זז ממוצא פיהם באמונה תמימה של 'ועשית ככל אשר יורוך', הם סמכו עליו ידיהם בכל מיני שליחויות שביצע עבורם במסירות.

זכה ושידך את בנו בכורו הרה"צ רבי רפאל רוזנברג עם בתו של האדמו"ר מקאליב זצ"ל ואף השתתף בשמחות חתונות נכדיו כאשר האדמו"ר מקאליב זצ"ל כיבדו מאוד.

היה מחשובי קהילת רחמסטריווקא בארה"ב שם קבע מקום תפילתו והקפיד על שיעורי תורה מדי יום ואף זכה לקבוע חברותא יומית ללימוד דף היומי בתחילת המחזור האחרון בחודש שבט אשתקד כאשר שש ושמח על כך כאברך צעיר לימים.  

בשנים האחרונות נחלש אך עם כל זאת הקפיד על סדר יומו ללא ויתורים. 

ביום א' דראש השנה האחרון התחזק בבוקר ללכת לבית המדרש על אף הקושי הכרוך בכך ושהה בביהמ"ד עד אחר תפילת 'ונתנה תוקף', אז נחלש ויצא מחוץ לבית המדרש, שם התמוטט לעיני בני קהילתו ולמגינת לב כל יוצאי חלציו ומכריו הוא השיב את נשמתו לבוראה.

הלוויתו התקיימה במוצאי יום טוב, שם נפרדו ממנו חתניו ומכריו. ארונו הגיע לארץ ישראל על פי צוואתו לחלקת נחלת אבותיו בעיר הקודש צפת, שם התקיימה הלוויה מצומצמת לפי ההנחיות, בראשות בניו ובהשתתפות בני משפחתו וביניהם נכדו האדמו"ר מקאליב, אשר ביקרו בעת שהותו בארה"ב בחודש אב האחרון. 

בניו הספידוהו תמרורים בהזכירם את מסירותו בשנות השואה האיומה לדאוג לכלכל את בני ביתו ובהדגישם את אמונתו הפשוטה בבחינת תמים תהיה עם השם אלוקיך ואמונת צדיקים שבערה בו ועבודת המידות של בין אדם לחברו שהיה מומחה בה אשר כל ימיו היו מקשה אחת להיטיב לזולתו. 

הותיר אחריו את זוגתו שתחיה, בניו ובנותיו וחתניו, הממשיכים את דרכו אשר הותיר אחריו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קאליב הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד