י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החיים בצל השנאה

פישל חאלד מפקיסטן: "אני עובד בתור משגיח כשרות"

בראיון ל'ישראל היום' לרגל ראש השנה, מספר פישל חאלד, אחד היהודים הבודדים שמעז להתגורר בפקיסטן על החיים במדינה האנטישמית. "כשאני חובש כיפה – אני מחביא אותה עם כובע בייסבול", מספר פישל ומוסיף: "אני תומך בגלוי בישראל אבל מעל הכל אוהב את פקיסטן"

פישל חאלד מפקיסטן: "אני עובד בתור משגיח כשרות"
פישל חאלד צילום: timesofislamabad

עם הקמתה של מדינת ישראל, רבים מבני הקהילה עזבו את המדינה המוסלמית השנייה בגודלה בעולם, שמאז הפכה לבעלת יכולות גרעיניות מרשימות. על אף האנטישמיות שגוהה ברחבי פקיסטן, גם כיום מתגוררים במדינה הגדולה והעוצמתית הזו כ-300-200 יהודים בקראצ'י ובלאהור.

אחד מהם הוא פישל חאלד בן 31 מהעיר קראצ'י שבפקיסטן, שהכריז על עצמו כ"יהודי", קיבל דרכון חדש על ידי השלטונות הפקיסטנים, ובו נרשם כי הוא יהודי. כך דיווחנו ב'בחדרי חרדים' בשנה שעברה. אולם, יהודי המדינה נאלצים להתמודד עם צרכיהם הדתיים ללא בית כנסת פעיל.

בראיון ל'ישראל היום' לרגל ראש השנה, מספר חאלד על האתגרים האישיים והקהילתיים, על האנטישמיות המקומית, וכן על ההיסטוריה שעשה בביקורו בישראל כיהודי פקיסטני. "במקצוע שלי, אני מהנדס אזרחי", מציין חאלד בשיחה מקראצ'י, "אני עובד בתור משגיח כשרות אצל יצרני מזון ויצואנים בפקיסטן".

"יש אנטישמיות בפקיסטן, ולכן אני לא מגלה את הזהות שלי ל-99% מהאנשים שאני בקשר איתם", מספר פישל, "כשאני חובש כיפה – אני מחביא אותה עם כובע בייסבול. ככלל, אני לא כל כך חושש – כל עוד לא יודעים שאני יהודי".

חאלד הוא דמות יוצאת דופן בהיותו אזרח פקיסטני אוהד ישראל, לכל דבר בעניין. "בפקיסטן יש כל מיני סוגים של אנטישמיות", הוא מסביר אולם בכל זאת הוא מדגיש: "אני תומך בגלוי בישראל אבל מעל הכל אוהב את פקיסטן". פישל מגדיר עצמו "כציוני פקיסטני", ומסכם כי "אני רוצה ששתי המדינות האחיות – פקיסטן וישראל – ינהלו מערכת יחסים טובה".

חאלד ניסה להירשם משנת 2016 כיהודי ואחרי קרב ארוך הבקשה שלו התקבלה על ידי הממשלה.

"למרות שהייתי רשום כמוסלמי בלידה, אבל אמרתי לרשויות שאני לא מוסלמי, וסיפקתי להם את כל הפרטים והמסמכים שהם ביקשו כדי לוודא שאני אכן יהודי", הוא אמר ל-BBC בשנה שעברה.

יחד עם הדרכון קיבל חאלד את אישורה של פקיסטן לבקש אשרת כניסה מהרשויות בישראל, מאחר ופקיסטן לא מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל, ועל הדרכון כתוב ש"הוא תקף לכל הארצות מלבד ישראל".

משגיח כשרות פקיסטן פישל חאלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד