י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מודעות עצמית

תחזיקו חזק: נשיא איראן: "אנחנו הדמוקרטיה הוותיקה ביותר במזרח התיכון"

"חופש פוליטי מאוד חשוב לנו, ואנחנו, כדמוקרטיה הוותיקה ביותר במזרח התיכון, גאים בדמוקרטיה שלנו ולא נסחר עם התערבות חיצונית". כך התבטא נשיא איראן בתגובה לסנקציות הקשות שהטילה ארצות הברית על מדינתו

תחזיקו חזק: נשיא איראן: "אנחנו הדמוקרטיה הוותיקה ביותר במזרח התיכון"
נשיא איראן רוחאני צילום: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני התבטא אתמול (שלישי) בנושא הסנקציות שארצות הברית הטילה על מדינתו, ואמר כי איראן גאה בדמוקרטיה שלה, ולא תיתן "התערבות זרה".

"החיים קשים עם סנקציות, אבל קשה עוד יותר לחיות ללא עצמאות", אמר. "חופש פוליטי מאוד חשוב לנו, ואנחנו, כדמוקרטיה הוותיקה ביותר במזרח התיכון, גאים בדמוקרטיה שלנו ולא נסחר עם התערבות חיצונית".

"איראן האיסלאמית היא ציר השלום והיציבות, לאומה כזו לא מגיע סנקציות, התשובה להצבעת העם באיראן, עירק ולבנון היא לא לכפות פרעות רחוב, ולא לתמוך בתהליכים לא דמוקרטיים".

הנשיא אמר על האמריקאים: "הם טענו שהם הגיעו לאזור כדי להילחם בסדאם חוסיין, בעוד שהם עצמם הפכו את המפלצת הזו לחזקה במלחמה נגד איראן והרגו אותנו עם נשק כימי וכלי הנשק המודרניים ביותר, הם חימשו את עיראק, הם נאבקים נגד הטרור ודאעש בזמן שהם עצמם יצרו אותו".

"כולנו עוברים תקופה קשה בעולם" התלונן רוחאני. "אך במקום ליהנות משיתוף פעולה עולמי, עומדת איראן בפני הסנקציות הקשות בהיסטוריה, תוך הפרה ברורה ויסודית של אמנת האומות המאוחדות, הסכמים בינלאומיים והחלטת מועצת הביטחון 2231".

"עמדנו לצד העם והממשל הלבנוני נגד הכיבוש הציוני, אנשי מלחמה פנימיים וסוכנים זרים" אמר חמינאי. "הם ובובותיהם מעורבים ישירות בכל המלחמות, והכיבושים והתוקפנות בפלסטין, אפגניסטן, תימן, סוריה, עירק, לבנון, לוב, סודן ובסומליה, אך הם מאשימים את איראן באחריות לתבוסות הבלתי נמנעות שלהם בניגוד לרצונם של תושבי האזור".

איראן חסן רוחאני סנקציות ארה''ב דמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד