י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי יממה ללא נתונים

מספר שיא של נדבקים ביממה מפרוץ המגפה: קרוב ל-7,000 חולים

מדינת ישראל נמצאת בתקופה האחרונה במערבולת של ויכוחים וחוסר ודאות בכל הקשור להתמודדות עם הנגיף • אחרי שישיבת קבינט הקורונה הסתיימה אמש ללא תוצאות, מנתוני משרד הבריאות הבוקר עולה כי מספר החולים שובר שיאים כשביממה האחרונה אובחנו כ-6,782 חולים

מספר שיא של נדבקים ביממה מפרוץ המגפה: קרוב ל-7,000 חולים
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בצל הדיונים על החמרת ההגבלות, והמאבק על ביטול ההפגנות וסגירת בתי הכנסת עוד לפני יום כיפור, נראה כי מספר החולים החדשים שובר שיאים חדשים. כך, על פי נתוני משרד הבריאות המתפרסמים הבוקר (רביעי), ביממה האחרונה אובחנו בישראל 6,782 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, כאשר מספר הבדיקות שובר גם הוא שיא ועומד על 5,9169 ביממה האחרונה.

מוקדם יותר התייחס פרויקטור הקורונה והממונה על המאבק בנגיף, פרופ' רוני גמזו לנתונים המדאיגים ולסגר שהוטל על המדינה. בראיון לעיתונאי עופר חדד הוא אומר כי "הסגר במתכונתו הקיימת לא מספיק וכנראה גם לא יספיק. ברור שיש בעיה עם ההפגנות, אין היתכנות שאיפה שיש אלפי אנשים לא יהיו הדבקות".

גמזו התייחס גם לנושא ההדבקה בהפגנות, סוגיה שמעוררת סערה בימים האחרונים. "יש הדבקה בהפגנות", קובע גמזו. "הכנסת שמה את המכשול לעצמה שהכניסה טיפול רפואי והשתתפות בהפגנות באותה החלטה שמאפשרת לנוע גם בזמן הסגר. לא נוח לי לראות את האלפים, הייתי רוצה לראות שם עשרות, אולי מאה משתתפים, משהו סמלי שיכבד את הדמוקרטיה".

כפי שפורסם אתמול לראשונה ב'בחדרי חרדים', יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי איים בפרישה מהממשלה במקרה ובתי הכנסת יוגבלו וההפגנות ימשכו כרגיל, כשהדיון הסוער צפוי להגיע להכרעה מחר, בעקבות חילוקי דעות בין שרי הממשלה.

בדיון בקבינט אמר דרעי: "אני לא יכול להישאר בממשלה אם יגבילו תפילות ולא יגבילו גם את ההפגנות". בסופו של דבר דיון קבינט הקורונה הסתיים ללא הכרעה, כשעל הפרק נמצא בעיקר נושא ההגבלות על בתי הכנסת והמקוואות לקראת יום הכיפורים. ברקע הדיון המיוחד עומד הזעם בימין על המשך קיום ההפגנות, ובמהלך הדיון דרעי תקף את הכוונה לסגור את בתי הכנסת בזמן שההפגנות ימשכו.

השר אריה דרעי אמר במהלך הדיון: "אני שומע שמדברים רק על בתי הכנסת ומקוואות, לא מבינים שזה מרכז הדברים, המצב הוא מצב של פיקוח נפש".

קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד