י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממתי זה מעניין אותו?

כשנתניהו לקח את בתי הכנסת והחרדים כבני ערובה // פרשנות

ארי קלמן בפרשנות על הסאגה האחרונה של סגירת בתי הכנסת שטלטלה את ישיבת קבינט הקורונה וזרעה בלבול רב בקרב האזרחים • ממה חושש נתניהו, ובאיזו דרך הוא מתכנן למנוע את זה. • וגם: הלחץ המתון שהופעל על הנציגים • ביבי, המטרה לא תמיד מקדשת את האמצעים 

כשנתניהו לקח את בתי הכנסת והחרדים כבני ערובה // פרשנות
בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אין טעם להתרגש מהציטוטים שיצאו אתמול מישיבת הממשלה בו ראש הממשלה דורש ומתעקש שיהיה דין אחיד להפגנות ולבתי הכנסת, ייתכן ולאחר ראש השנה נתניהו חזר בתשובה, אבל בחודשים האחרונים ראש הממשלה לא באמת גילה עניין לסייע למתפללים שדרשו ממנו פתרון, ובמשך חודשיים הוא לא מיהר לטפל בסאגה.

שיהיה ברור, הסיבה שראש הממשלה נלחם על שמירת בתי הכנסת הוא רק בגלל שהוא הבין שזו ההזדמנות לעצור את ההפגנות, נתניהו שואף להגיע למצב שיאלצו להביא לסוף להפגנות מתחת לביתו רק בשל הלחץ הציבורי כי חייבים דין אחיד בין בתי הכנסת להפגנות.

גם אם ההפגנות ימשכו, כלל לא בטוח שצריך לעצור בהינף יד את התפילות, במדינה יהודית היה מצופה שבתי הכנסת יהיו בתחתית הרשימה, ולא בכל פעם שיהיה בעיה במסעדות או באירועי תרבות בתל אביב יסגרו לעם ישראל את בתי הכנסת. לא צריך לסגור את בתי הכנסת רק בגלל שלא יהיה תירוץ
שההפגנות פסקו.

אתמול, בכירים בלשכת ראש הממשלה דרשו מחברי כנסת חרדים לתקוף את ההחלטה ולדרוש לאחד את דין בתי הכנסת כדין ההפגנות, שמא היועץ המשפטי לממשלה יבין כי קיים לחץ ציבורי ויסכים לגבש מתווה לצימצום ההפגנות נגד ראש הממשלה ובעקבותיו גם טיפול בבתי הכנסת.

כך דיווחנו אתמול על התעקשותו של השר אריה דרעי, השר החרדי היחיד בקבינט הקורונה כי הוא יסכים לסגירת בתי הכנסת לאחר יום כיפור רק אם יעצרו את ההפגנות וכי דין התפילות כדין ההפגנות .

הבוקר צייץ דרעי "כשמשרד הבריאות ימנע התקהלויות במקומות סגורים, נתפלל כולנו במרחב הציבורי. בתקופת הסגר, מי שירצה להפגין, יעשה זאת סמוך לביתו. חייב להיות ברור שדין ההפגנות כדין התפילות".

לזכותו של דרעי ייאמר כי כנראה הוא הבין שהדרך להשאיר את בתי הכנסת פתוחים הוא על ידי היצמדות להפגנות, אם בממשלה יבינו שזה מגיע ביחד, והתרחיש שההפגנות יפסקו שואף לאפס, אולי ככה גם בתי הכנסת ישארו פתוחים.

ביבי נתניהו קורונה הפגנות בתי הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד