י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חילוקי דעות בכחול לבן

גנץ מפתיע: "דין ההפגנות כדין בתי הכנסת"

אל מול הקולות והלחצים בסיעת 'כחול-לבן' להמשיך ולהתיר את קיום ההפגנות ההמוניות בבלפור, נשמעים ברקע  קולות שונים • יו"ר כחול לבן גנץ קורא הבוקר לצמצם את ההפגנות ולפעול למתווה מוסכם בנושא בתי הכנסת • חה"כ עומר ינקלביץ' אף היא פרסמה הבוקר פוסט מיוחד ובו דרישה נחרצת לעצור את ההפגנות "די לדמגוגיה, אין למפגינים חסינות" 

גנץ מפתיע: "דין ההפגנות כדין בתי הכנסת"
מחאת השמאל צילום: ישי ירושלמי, VIP

לקראת הדיון המשמעותי בממשלה, ומול התעקשותו של שר המשפטים אבי ניסנקורן לעצור את ההפגנות, קולות שונים נשמעים הבוקר מתוך סיעת כחול לבן, כאלה הקוראים לממשלה לעצור גם את ההפגנות.

יו"ר הסיעה בני גנץ הביע תמיכה בצמצום ההפגנות, קודם כינוס קבינט הקורונה בעודו שוהה בביקור בארצות הברית אמר גנץ: "במדינה דמוקרטית הזכות להפגין ולמחות היא קדושה. דרישתם של המבקשים להתפלל כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה וצודקת אף היא".

גנץ הודיע: ״היום יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה. אנחנו נגבה את החלטתם, ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם״.

השרה החרדית עומר ינקלביץ׳ כתבה הבוקר: "עם 6,700(!) נדבקים ביממה, הגיע הזמן לומר די לדמגוגיה! למפגינים בדיוק כמו למתפללים - אין שום חסינות מהדבקות. אותם כללים בריאותיים חייבים לחול על כולם. להחריג קבוצה אחת לעשות כרצונה - פירושו לתת לגיטימציה לכולם להתנהל באנרכיה. בנפשנו הדבר".

מנגד, השרה אורית פרקש הכהן התנגדה להתערבות הממשלה, וכתבה: "צריך לעשות הכל כדי לשמור על הבריאות אבל במקביל גם לשמור על הדמוקרטיה. לדרג הפוליטי אסור לקבוע את כללי מגבלות ההפגנות בתקופת סגר. זה נקרא ניגוד עניינים".

השר איציק שמולי התייחס אך הוא לנושא ואמר: "התפשטות התחלואה מחייבת הכרעות קשות. זו מלחמה שכדי לנצחה יש למנוע התקהלויות, בעיקר במקום סגור. זכויות היסוד להפגנה ולתפילה תישמרנה, אך באופן שונה כי הבריאות והחיים הם מעל לכל. המתווה הנכון הוא לאסור התקהלויות של יותר מ-5 איש במקום סגור, ולהתיר תפילות והפגנות תחת מגבלות במרחב הפתוח".

בסיעת דרך ארץ שתחת כחול לבן מסרו הבוקר גם כן "6700 נדבקים חדשים בקורונה. אין שום ״מתווה״ אפשרי מלבד עצירה מוחלטת של התקהלויות. גם הפגנות, וגם תפילות. חיי אדם קודמים לכל".

עומר ינקלביץ' מעון ראש הממשלה מחאות בתי הכנסת איציק שמולי דרך ארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד