י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הישג בוועדת הכספים

הושג תקציב שיסיים את האפליה בחינוך המיוחד

אחרי תהליך שנמשך תקופה ארוכה וגרם לעגמת נפש רבה לילדי החינוך המיוחד, אושר סוף סוף בוועדת הכספים התקציב המיוחל. וכבר בימים הקרובים צפויה הסאגה להסתיים

הושג תקציב שיסיים את האפליה בחינוך המיוחד
דיון בוועדת הכספים - אילוסטרציה. צילום: מרים אלסטר/פלאש90

הישג בוועדת הכספים: בתום סאגה ממושכת הושגה הסכמה בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לבין משרד האוצר כי תקציב החינוך המיוחד יוגדל ויושווה שיעלה ל 89 מיליון שקל.

התקציב צפוי לעבור באופן סופי במהלך היום בוועדת הכספים ויביא לסיום הסאגה המתמשכת, כבר בימים הקרובים.

קדמה לכך ההחלטה במשרד החינוך יחד משרד האוצר כי ילדי החינוך המיוחד תחת מוסדות המוכש״ר יתוקצבו כפי שמתוקצבים הילדים במוסדות הממלכתיים. ומאחורי הקלעים עמל סגן שר החינוך מאיר פרוש וצוות לשכתו וגיבשו מסמך רשמי אשר הביא להשוואת התקציב

חבר הכנסת גפני אמר: "אמרתי שלא נאשר את התקציבים בוועדה בלי שהתקציב של הילדים הללו יהיה בפנים ואני שמח שהצלחנו בעזרתו של שר האוצר וחברי הועדה הרבים, סיכמתי כעת עם האוצר שהתקציב בסך 89 מיליון שקלים לשנת 2020 יוכנס בתוך התקציב הזה שאנחנו מעבירים כעת בוועדה למען ילדי החינוך המיוחד".

מהורי החינוך המיוחד המלווים את המאבק ומפורום המוכש"ר נמסר כי הם מקבלים בהתרגשות עצומה את הבשורה שנמסרה היום על ידי הרב גפני.

"אנו מחכים לראות את היישום בפועל, בתקווה שהדבר אכן ימומש באופן מלא. מדובר כאן בתיקון עוול היסטורי שנמשך עשרות שנים על גבם של ילדי החינוך המיוחד במגזר החרדי".

"אנחנו גאים במאבק שנמשך מעל שנתיים ימים ללא פשרות וללא הנחות. במהלכו, כל חברי הכנסת בכלל וחברי וועדת הכספים בפרט הסתכלו לנו בעיניים, בכו יחד איתנו והבטיחו לתקן את העיוות הקשה".

 

חינוך מיוחד תקציב ועדת הכספים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד