י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רק משמעת עצמית

פרופ' בליצר: "הנגיף מתפשט. אנחנו בסחרור"

ראש קבינט המומחים בתכנית 'מגן ישראל' מזהיר מפני אבדן שליטה על המגיפה וטוען כי רק משמעת עצמית תבלום את הקורונה, הוראות מגבוה אינן יעילות

פרופ' בליצר: "הנגיף מתפשט. אנחנו בסחרור"
פרופסור רן בליצר צילום: יח"צ

7,000 החולים שאובחנו אתמול כחיוביים לקורונה הביאו את פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים בתוכנית 'מגן ישראל' להתריע מפני אבדן שליטה על המצב: "אנחנו נמצאים בסחרור, הנגיף מתפשט בכל קהילה ובכל המגזרים. הוא מתפשט בקצב שכמעט לא ניתן להשתלט עליו", אומר בליצר בריאיון ל ynet.

לדבריו, "השינוי עשוי להתרחש בהתנהגות מאוד מוקפדת של כל אחד מאיתנו. בתקופה הזאת אנחנו חייבים לשנות את האופן שבו אנחנו מתנהגים, משום ששום פעילות מגבוה לא מסוגלת כרגע לעצור את הנגיף מלהתפשט. לא קטיעת שרשראות הדבקה ולא כלי אחר".

בליצר נשאל לסיבת העלייה התלולה במספר החולים, והסביר כי "קשה לייצר סיבתיות ברורה, אבל אין ספק שהעובדה שחלק מהישראלים לא הבינו את החשיבות וההכרח להתנהל נכון לפני החג, וכן קיימו ארוחות משפחתיות, סיכנה אותם ואת בני המשפחה שלהם. עם זאת, אני לא יכול להגיד שזו הסיבה".

הוא חוזר ומדגיש את מה שהמומחים מזכירים שוב ושוב כי "לפי כל מה שידוע בעולם, יש הבדל ברמת הסיכון כאשר אנשים נמצאים בחלל סגור וכאשר הם נמצאים בחלל הפתוח. הדבר הזה הוא ודאי. המקום המסוכן ביותר להידבקויות הוא בחללים סגורים ולכן, לא צריך לחכות להנחיות מגבוה, לתקנות שיאסרו דברים בחוק. הכלל הוא מאוד פשוט: המטרה שלנו בעת הזו היא לצמצם מפגשים".

 

קורונה פרופ' רן בליצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד