י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

אכזריות: קשר חוחית כפיתיון בכדי לתפוס את חברותיה

חשוד בשנות ה-40 לחייו נעצר לחקירה בעקבות צייד לא חוקי שנעשה בצורה אכזרית, כאשר השתמש בחוחית חיה וקשר אותה בחוט כפיתיון ללכידת חוחיות נוספות וכך הצליח ללכוד כ-8 חוחיות

אכזריות: קשר חוחית כפיתיון בכדי לתפוס את חברותיה
החוחית שנמצאה קשורה צילום: רשות הטבע והגנים

שיטה אכזרית ללכידת חיות מוגנות -שימוש בחוחית חיה קשורה בחוט כפיתיון ללכידת חוחיות. החוחיות ניצלו והושבו לטבע על ידי פקחי רשות הטבע והגנים.

שחרור החוחית הקשורה ו8 חוחיות שנתפסו במלכודת. קרדיט: רשות הטבע והגנים

בפעילויות של פקחי רשות הטבע והגנים לאכיפת צייד לא חוקי בסוף השבוע האחרון, נעצר חשוד אשר השתמש בחוחית חיה קשורה בחוט על מנת ללכוד חוחיות נוספות ברשת.

בסוף השבוע האחרון הפקחים ביצעו פעילות אכיפה בנחל דנה בשמורת הטבע נחל תבור כנגד ציד לא חוקי של  חוחיות. חשוד בשנות ה-40 לחייו, תושב מזרח ירושלים  נעצר לחקירה.

לדברי ליעד לינג, ממונה חקירות ומודיעין במחוז צפון של רשות הטבע והגנים: "החזקה, ציד וסחר חוחיות המוגדרות כערכי טבע מוגנים, אסורים על פי החוק. לצערנו אחת הסיבות לתופעת הציד הלא חוקי של החוחיות הוא הביקוש בקרב מגזרים מסוימים ל-בנדוק, הכלאה של זכר חוחית עם קנרית, שמטרתה ליצור מין ציפור בעל צבעי נוצות יפים וקול ערב. הרשות פועלת בשיתוף גורמי אכיפה שונים על מנת לצמצם עד כמה שניתן את התופעה ולמצות את הדין עם האחראים על מעשים אלו עם העונשים והקנסות הקבועים בחוק, בהתאם לחומרת המעשים. אני שמח שהצלחנו לשחרר את החוחיות לטבע".

ציפור מוגנות פיתיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד