י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לראשונה בהיסטוריה

ישיבת 'מיר' מציעה שותפות עם כלל ישראל

המגבית התקדימית של מיר: חלופת המכתבים הנדירה בין גדולי ישראל לפטרון הישיבה במכתב הנדיר שכתבו הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לנגיד רבי שלמה יהודה רכניץ, הם מודים לו על העמידה לימין הישיבה וקוראים לו כידיד הישיבה לעורר את המוני בית ישראל לקחת חלק במיר ולהשתתף בהחזקת הישיבה • ועד מידידי הישיבה נרתם למהלך ומוביל תפנית היסטורית כאשר לראשונה מבקשים לציבור לקחת חלק בתמיכה בישיבת מיר – זכות שבעבר הייתה שמורה רק לנגידי עם וכעת מתבקשת מכל אחד ואחד

ישיבת 'מיר' מציעה שותפות עם כלל ישראל
ישיבת מיר בירושלים צילום: באדיבות המצלם

כבר למעלה ממאה שנה שישיבת מיר עומדת על תילה, ומהווה בית יוצר לתלמידי חכמים שמובילים את עולם התורה היהודי כולו. במשך השנים מעולם לא נערכה מגבית ציבורית למען הישיבה שביקשה לגייס את הציבור הרחב, כאשר חוג הידידים של הישיבה נושא את עול החזקתה בגאווה ובשמחה גדולה. אלא שכעת, בעקבות חלופת מכתבים נדירה ומרגשת בין מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א לפטרון הישיבה הנגיד רבי שלמה יהודה רכניץ, יצאה הבקשה לכל הציבור באופן תקדימי והיסטורי למען הישיבה החשובה בעולם היהודי.

ההחלטה לצאת למהלך הנדיר והמיוחד הזה, כאשר עד היום רק חוג מצומצם זכו בהחזקת הישיבה ובשותפות עם זכויותיה האדירות התקבלה כאמור בעקבות מכתב במכתב נדיר שכמותו לא נכתב מעולם, שבו מרנן ורבנן, רה"י הגרי"ג אדלשטיין ושר התורה הגר"ח קניבסקי הודו לנגיד רבי שלמה יהודה רכניץ על תרומתו לאורך השנים למען הישיבה והתגייסותו להחזקת התורה במסי"נ. ופונים דווקא אליו שהוא דואג את דאגת הישיבה יחד עם ראשיה, לצאת למהלך החריג שהישיבה לא הורגלה אליו, וליזום מגבית בו יבקשו מכל כלל ישראל לקחת חלק בישיבה של כלל שנזקקת כעת במיוחד לשותפות של כל אחד ואחת.

"משמיא קא זכית, להיות ראש וראשון למחזיקי התורה אשר חרוט על לוח ליבם הדאגה למשפחות עמלי התורה בדווקא" כותבים גדו"י בפתח מכתב "וזהו דבר גדול עד מאד שבזה נהיים שותפים בתורתם".

"ולעת הזאת" ממשיכים גדולי ישראל במכתבים הנדיר "אשר ראש הישיבה ורבניה שליט"א מנועים מלצאת לגולה... היטית אזנך וליבך כבקשתנו בדאגתך הכנה שאמרת תורה מה תהא עליה, להיות מעשה לרבים לקרוא ולבקש את יושבי ארץ הקודש להתאמץ עימך להצטרף להיות נושאים בעול התורה, לקחת חלק בתורת האלפים בנתינות קבועות והגונות, ובזה יהא להם חלק בתורתם לעוה"ב".

"וכל מי שיזכה להצטרף עמכם לתמוך בתורה בקביעות כאשר ברצונך לבקשם" מסיימים גדולי ישראל את מכתבים הנדיר "יש לו חלק עם הקב"ה בהבטחה של לא תשכח, וכל המחזיק בתורתם של אלו ודאי יזכה בדין ויראה ברכה בכל אשר יפנה שאין לך גדול מהחזקת עמלי התורה".

היכל בית המדרש המרכזי בממלכת התורה מיר

במכתב המרגש שכתב בתגובה, הנגיד רבי שלמה יהודה רכניץ כותב על הקשר המיוחד שלו עם הישיבה ותלמידה: "נקשרתי אליה בעבותות אהבה והיא על ליבי תמיד, ראשיה אלופיה ותלמידי חכמים הגדולים שבה הם עבורי דמויות מופת לגדלות בתורה ולשלימות, ובצל אילן גדול זה עמלים בתורה אלפים רבים של אברכים וזהו כבוד התורה גדול מאד וזכה דורנו להתפאר בו".

"ועתה" כותב הרב רכניץ "לבקשתם של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א נתבקשתי להיות אף מעשה לרבים כי הישיבה הקד' מיר הלא היא ישיבה של כל כלל ישראל, ועול החזקת התורה עצום הוא עד למאד ובפרט לעת הזאת, וצריכה היא לכח הרבים ונדיבות לב של כל אחד ואחד ממש מהכלל כולו, שיתן ליבו ויפתח ידו להתאמץ להחזיק ולתמוך בקביעות וגם בהוראת קבע למען אלפי העמלים בתורה בישיבה, ובזה יהא מקור החזקה בסיס יציב וקבוע  להחזקתם ונהיה שותפים בכל תורתם של בני הישיבה..."

ראש הישיבה הגרנ"צ פינקל זצ"ל

הקריאה הנדירה הזו של מרנן ורבנן שליט"א בחשיבות התמיכה במיר ע"י כל עמך בית ישראל, היא מפנה היסטורי בתולדות ימיה של הישיבה, וקריטית להמשך תפקודה של מעצת התורה בדורנו.

לראשונה גם יהודי מבני ברק או מודיעין עילית, מאלעד או כרמיאל, מביתר עילית או אופקים, יכול להיות ה"רכניץ של מיר". אם יפריש סכום קבוע ביחס ליכולתו ושמא אף מעל ליכולתו, יהיה שותף בזכויות העצומות עד לאין שיעור. הוא יהיה לדורות חלק מאלו שבזכותם הלפיד המיראי המשיך להאיר. הוא יוכל יום יום לדעת שיש לו מניה בעסק הרווחי בעולם, יש לו אוצר ענק – שותפות במיר.

התקשרו עכשיו וקנו שותפות נצח בזכויות האדירות של הישיבה 02-5410933. או לחצו כאן לקחת חלק בזכויות של ישיבת מיר הגדולה בישראל 

ראש הישיבה שליט"א הגרא"י פינקל 

 

ישיבת מיר שלמה יהודה רכניץ מגבית הרב אליעזר יהודה פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד