י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"יותר גרוע מפורים"

חשש בניו-יורק: השכונות החרדיות נכנסות לגל שני

לפי הנתונים האחרונים נראה כי שש שכונות חרדיות בברוקלין ובקווינס מובילות בתחלואה עם 20% מכלל המקרים החדשים של הקורונה בעיר ניו יורק. "זה מרגיש לי כמו בפורים אבל יותר גרוע"

חשש בניו-יורק: השכונות החרדיות נכנסות לגל שני
תפילת מרפסות בברוקלין בימי הקורונה צילום: די וואך

מחלקת הבריאות של ניו יורק מזהירה מפני עליה משמעותית בתחלואה בשכונות חרדיות בעיר ניו יורק.

שש שכונות חרדיות בברוקלין ובקווינס מובילות בתחלואה עם 20% מכלל המקרים החדשים של הקורונה בעיר ניו יורק. "זו סיבה לדאגה גדולה" הודיעו גורמי בריאות בעיר ניו יורק.

הנתונים החדשים מגיעים על רקע סימנים הולכים וגוברים בקהילות החרדיות בעיר ניו יורק לגבי תחילתו האפשרית של גל שני, שמגיע אחרי אביב אכזרי עם אלפי מתים יהודים, ברובם חרדים, וקיץ שקט יחסית.

הנתונים תואמים את דברי הרופאים בשטח בשכונות החרדיות, כאשר הראה מהנתונים כי מספר המקרים עולה בחדות באזורים שנפגעו קשה במרץ ובאפריל.

ד"ר סטיוארט דיצ'ק, רופא ילדים במידווד, אמר כי החשש הוא שהקהילות יתמודדו עם גל שני כמו הגל מחג פורים האחרון באמצע חודש מרץ, אז נפטרו בניו יורק אלפי יהודים.

"זה מרגיש לי כמו בפורים אבל יותר גרוע, מכיוון שבפורים לא יכולנו לבדוק, אז באמת לא ידענו מול מה אנחנו עומדים, אבל עכשיו מה שאנחנו רואים זה סוג של אפקט כדור שלג כל יום", אמר הרופא.

כזכור, קהילות חרדיות בבורו פארק, קראון הייטס וויליאמסבורג, שכונות בהן אוכלוסיות חסידיות גדולות, נפגעו קשה במיוחד כאשר המגיפה פגעה לראשונה בארצות הברית במרץ לאחר חגיגות פורים.

קורונה וויליאמסבורג קווינס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד