י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נדבק בבלפור?

המפקד שאחראי על ההפגנות חלה בקורונה

בצל הדיון הסוער סביב קיום ההפגנות ההמוניות סמוך למעון ראש הממשלה, הערב דווח כי מפקד תחנת מוריה בירושלים, שאחראי באופן ישיר על ההפגנות - נדבק בקורונה

המפקד שאחראי על ההפגנות חלה בקורונה
ניצב משנה קובי יעקובי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשיא הדיונים סביב ביטול ההפגנות במסגרת הסגר והוויכוח הסוער האם אכן יש הידבקויות בהפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, מפקד תחנת מוריה ומי שאחראי באופן ישיר על ההפגנות בבירה - ניצב משנה קובי יעקובי - נדבק בנגיף הקורונה, כך דווח הערב (רביעי) ב'חדשות 13'.

יעקובי, שהה כחלק מתפקידו בכל ההפגנות ההמוניות שהתקיימו בתקופה האחרונה בסמיכות למעון ראש הממשלה. ההפגנה האחרונה בה הוא השתתף התקיימה השבוע, במוצאי ראש השנה. נכון לעכשיו טרם התברר האם יש קשר בין הידבקותו להשתתפותו בהפגנות. במשרד הבריאות בודקים ליד מי שהה יעקובי ומי יאלץ להיכנס לבידוד.

במשטרת ישראל אישרו את הדיווח ומסרו כי מפקד תחנת מוריה, ניצב משנה קובי יעקובי, נמצא היום בשעות אחה"צ חיובי לנגיף הקורונה. עקב כך מפקד התחנה נמצא כעת בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות והוא חש בטוב. סגן מפקד התחנה, סגן ניצב אלי לוי, יחליף את מפקד התחנה בהיעדרו.

למרות הטענה כי אחוזי ההדבקה בהפגנות כמעט ולא קיימים, לפני כשבועיים דווח ב'כאן', כי במשרד הבריאות מאשרים באופן רשמי כי במהלך ההפגנות בחודשים האחרונים השתתפו חולי קורונה מאומתים ואף קיים חשש כי הדביקו אחרים. על פי הדיווח, לפחות 20 חולי קורונה השתתפו במחאות במהלך החודש הקודם, ולא פחות מ-55 נדבקים לקחו חלק בהפגנות רק בשלושת החודשים האחרונים.

מנגד, יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון טענה כי עדויות להדבקה בהפגנות. "ממחקר אפדמיולוגי שאנחנו קיבלנו יש אפס נדבקים. האם זה באמת המצב? אנחנו לא יודעים כי גם אומרים שחלקם הגיעו בלי טלפונים", אמרה בראיון ל-ynet. "אבל אני חוזרת למה שאמרתי קודם. תפסיקו לחפש את זה מגזרית. בסופו של דבר, אין לנו שום נתון על הדבקות אינטנסיביות בהפגנות".

קורונה משטרת ירושלים הדבקה ההפגנות בבלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד