י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
54% במגזר החרדי

הדו"ח מתריע: עליה משמעותית צפויה במספר החולים הקשים

דו"ח מרכז הידע של המל"ל מתריע מפני עליה משמעותית במספר החולים קשה. עם זאת, גם מחברי הדו"ח קובעים שהתחלואה הקשה בציבור החרדי נמוכה יחסית

הדו"ח מתריע: עליה משמעותית צפויה במספר החולים הקשים
מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90
תחזית קשה: מרכז הידע של המל"ל פירסם היום דו"ח נוסף, ממנו עולה כי  החל מהמחצית הראשונה של חודש אוגוסט ניכרת עליה משמעותית הן במספר החולים החדשים והן במספר החולים המאושפזים במצב קשה בבתי החולים. הדו"ח צופה עליה במספרם של החולים קשה, דבר שיפגע קשות במערך הבריאות.
לפי הדו"ח, מאז תחילת אוגוסט, היו בממוצע 49 חולים קשים חדשים ביום, בעוד שהממוצע בספטמבר עומד על 67, כלומר, עלייה של 36%.  מפילוח הנתונים לפי מגזרים עולה שהגידול במספר החולים הקשים מקורו במגזר הכללי והערבי. העלייה המשמעותית במספר החולים בכל המגזרים, המצטרפת לגידול המטריד במספר החולים במצב קשה, מהווים סמן נוסף להתפשטות התחלואה ומייצרים מעמסה גדולה על מערכת הבריאות בארץ.
עם זאת, מחברי הדו"ח מציינים שבמגזר החרדי למרות ששיעור ההדבקה גבוה מאד, אך דווקא רמת התחלואה הקשה נמוכה יחסית למגזרים האחרים. עם זאת, הם צופים כי התחלואה עשויה להתפשט ולהגיע גם לשכבה הבוגרת. לפי הדו"ח, עיקר התחלואה במגזר החרדי נכון לעכשיו היא בקרב צעירים, אך תחלואה זו עלולה להביא גם לתחלואה של האוכלוסייה המבוגרת ולעליה במספר החולים הקשים. בחודש האחרון כ-70% מהחולים הקשים היו בני 60 ומעלה. במגזר הערבי 63% בחרדי 54% ובכללי 74%.
עיקר העלייה בתחלואה הינה במגזר הכללי, אך קיימת גם עלייה ניכרת אך פחות חדה במגזר הערבי. מבחינת גילאי החולים, עיקר התחלואה הקשה הינה עדיין בגילאי שישים פלוס בכלל המגזרים. רוב החולים בגילאים הללו הינם במצב קל או בינוני, אך שכיחות החולים הקשים גבוהה יותר.
מחברי הדו"ח מסכמים: "העליה המשמעותית במספר החולים בכלל המגזרים ברחבי הארץ בשבועות האחרונים, מצטרפת לגידול מטריד במספר החולים במצב קשה. עליה זו מהווה סמן נוסף להתפשטות המחלה ומייצרת מעמסה גדולה על מערכת הבריאות בארץ".
קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד