י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחקר חדש מגלה

כ-100% מהטיפות הקטנות עוברות במגן הפלסטיק

במחקר שפורסם היום ב'דיילי מייל' מזהירים החוקרים כי מגן הפנים מפלסטיק מאפשר לכמעט 100 אחוז מטיפות הרוק הקטנות להשתחרר לאוויר, ומדביקים את הסובבים, רח"ל

כ-100% מהטיפות הקטנות עוברות במגן הפלסטיק
קשיש צועד עם מסכה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסממן הבולט ביותר של תקופת השתוללות נגיף הקורונה הוא חובת עטיית מסכת פה ואף במרחבים הציבוריים. מראות שהיו מנת חלקם של תושבי המזרח הרחוק, בעל זיהום האוויר הגבוה, הם כיום מחזה נפוץ בכל בית ובכל מדינה.

סוגי המסכות הם רבים ואף אופנתיים, יש מהם בכל הצבעים, ומכל הסגנונות, החל במסכות הכירוגיות הפשוטות וכלה במסכות ממותגות לאירועים.

במחקר שפורסם היום ב'דיילי מייל' מזהירים החוקרים כי מגן הפנים מפלסטיק מאפשר לכמעט 100 אחוז מטיפות הרוק הקטנות להשתחרר לאוויר, וכך אנשים אשר הם נגועים בוירוס וחובשים מגן פנים מפלסטיק מפיצים הלאה את הנגיף.

חוקרים מצאו כי כמעט 100% מהטיפות הקטנות בגודל 5 מיקרומטר עוברים דרך מגן הפלסטיק וכ 50% מהטיפות הגדולות, בגודל 50 מיקרומטר עוברים אף הם כשחובשים רק מגן פלסטיק.

כזכור החובה לעטות מסכה במרחב הציבורי הוחלה בתקנות שעת חירום מיום 12 באפריל 2020 והנחיות משרד הבריאות המתעדכנות מיום ליום.

חובה זו אינה חלה על אנשים עם מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית שמתקשים באופן משמעותי או שנמנעת מהם עקב מוגבלותם לכסות את האף ואת הפה.

"חובת חבישת מסיכה על פי צו בריאות העם קובע כי אדם שלא שוהה בביתו, חייב לעטות מסיכה", מדגישים במשרד הבריאות.

קורונה מסכה מסכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד