י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שחקן נוסף במגרש

חברה נוספת מצטרפת למירוץ לחיסון: ג'ונסון אנד ג'ונסון

חברה חדשה בניסיון למצוא חיסון הצטרפה למירוץ | החברה החלה את השלב השלישי בניסוי עם מספר שיא של נסיינים | יעלות החיסון הוכחה כבר לאחר מתן המנה הראשונה, מה שעשוי לזרז את האישור הסופי שלו

חברה נוספת מצטרפת למירוץ לחיסון: ג'ונסון אנד ג'ונסון
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ענקית פארמה נוספת מצטרפת לחברות התרופות שכבר עלו על מסלול המירוץ בדרך לחיסון לקורונה. חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון (JNJ) הודיעה על תחילת השלב השלישי בניסוי של החיסון שהיא מפתחת, שיכלול לא פחות מ 60,000 מתנדבים – הרבה יותר ממספר המתנדבים שנכללים בניסויים האחרים.

על אף שהחברה נכנסת לשלב השלישי אחרי מתחרותיה העיקריות כמו מודרנה אסטרהזניקה, פייזר ועוד, קיים סיכוי סביר שדווקא תוצאות הניסוי שלה יתקבל מהר יותר מכולן, הסיבה: החיסון הראה יעילות גבוהה במחקרים שנעשו עד כה, כבר אחרי מנה אחת. "עם החיסון יעיל כבר במנה הראשונה, אפשר להיות מחוסן כבר אחרי שבועיים", אמר המדען הראשי של החברה, פול סטופלס.

המצב המוזר בו החיסונים טרם אושרו אך כולם מצפים לאישורם וחוששים מפני אי יכולת לייצר כמות גבוהה של חיסונים בזמן קצר, הביא את החברות להתחיל בייצור המוני של החיסון עוד לפני שהסתיים שלב הניסויים והרבה לפני שהרשויות אישרו את החיסון בפועל.

החברות חוששות כי גם יצליחו להגיע ראשונות לקו הגמר, מחסור חמור במנות חיסון יביא לכך שבינתיים החברות המתחרות יצליחו אף הן לאשר את החיסון ולשווקו בעולם הרחב, לכן הן מייצרות מיליוני מנות חיסון המאוחסנים באזורים שונים, במטרה להוציאם לשיווק מהיר מיד עם קבלת האישור המיוחל.

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד