ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מחפשים פיתרון

מי שום ולבונה? האו"ם מאמין בתרופות סבתא לקורונה

ארגון הבריאות העולמי של האו"ם פתח בבדיקת יעילות תרופות טבעיות המבוססות על מסורות הרפואה באפריקה כטיפול אפשרי נגד נגיף הקורונה

מי שום ולבונה? האו"ם מאמין בתרופות סבתא לקורונה
שום צילום: pixabay

המונים בלעו כדורי ויטמין סי, לגמו מי שום בכמויות וטעמו לבונה לראשונה בחייהם, אבל כעת גם האו"ם מתחיל, אולי מחוסר ברירה אחרת, לחשוב שאולי יש ממש בתרופות הטבעיות, ואולי דווקא מהן תבוא הישועה ותיבלם הקורונה.

הודעת ארגון הבריאות העולמי, כך פורסם ב'וואלה' מגיעה חודשים לאחר דרישת נשיא מדגסקר לקדם הפצת משקה טבעי המבוסס על צמח הלענה החד-שנתית, שנמצאה יעילה במחקרים לטיפול במלריה. ההתלהבות של מדגסקר משיקוי הפלא המקומי שלהם נתקלה בזמנו בתגובה צוננת מאוד מצד ארגון הבריאות וגופים נוספים.

מומחי הארגון מבקשים לחקור באופן מקצועי ומדעי את יעילות אותן תרופות טבעיות שעד כה נתפסו כ'תרופות סבתא' שיעילותן לא הוכחה. "השלב השלישי של ניסויים קליניים הוא קריטי בהערכת הבטיחות והיעילות של כל מוצר רפואי חדש", נכתב בהצהרה של הארגון, שביקש לנסח קריטריונים ופרוטוקול לשם תיעוד יעילות התרופות והשיקויים השונים.

"אם מוצר המבוסס על תרופה מסורתית יימצא בטוח, יעיל ובעל אבטחת איכות ברמה מספקת, ארגון הבריאות ימליץ עליו למסלול מזורז של ייצור מקומי בהיקף גדול", אמר פרוספר טומוסימה, מנהל אזורי של ארגון הבריאות העולמי. הארגונים השותפים להצהרת ארגון הבריאות הם המרכז האפריקני לבקרת מחלות ומניעתן והוועדה המשותפת של האיחוד האפריקני לעניינים חברתיים.

 

 

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד