י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השנאה נמשכת

בסוף השבוע: שלושה אירועים אנטישמיים בקנדה

בסוף השנה הקודמת ובתחילתה של השנה החדשה התרחשו בקנדה שלושה אירועים אנטישמיים. תקיפה מילולית אנטישמית של אב ובנו שישבו ברכב על ידי עובר אורח, השחתת דלתות ויריקה לעבר מתפללים

בסוף השבוע: שלושה אירועים אנטישמיים בקנדה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ארגון 'בני ברית' - קנדה, דיווח על שלושה אירועים אנטישמיים שאירעו במחוז הגדול ביותר בקנדה בסוף השבוע האחרון.

רגע לפני שהחג נכנס, אב ובנו היהודים שהיו מחוץ לבית הכנסת בת'ורנהיל, מצפון לטורונטו עם הריכוז הגדול ביותר בקנדה של תושבים יהודים, נתקלו באנטישמי שצעק לעברם, "אתם חתיכת זבל, אתם יהודים ואתם מנהלים את העולם", ואז ניגש למכוניתו של הקורבן וניסה להכניס את ידו פנימה.

אבי בן שטרית שתיעד את האירוע, פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "אנטישמיות היא אמיתית, דקות לפני תחילת השנה החדשה, אבי ואני הותקפנו על ידי הבחור בסרטון הזה מחוץ למרכז הקהילה הספרדית בבאת'רסט ללא התגרות מצידינו, אנטישמי זה פנה אלינו באגרסיביות וצעק שוב ושוב "אתם... יהודים", עם עוד מילים אנטישמיות שונות, בסרטון הזה הצלחתי לתפוס את עשר השניות האחרונות של מה שהיה תקיפה מילולית במשך קרוב לדקה (שכמעט הסתיימה בתקיפה פיזית) כשהוא התקרב למכונית כדי לפגוע בי, כולנו צריכים לעמוד בפני השנאה המרושעת הזו על כל צורותיה, יהודים לעולם לא צריכים לפחד להסתובב בשכונות משלהם, לא בקנדה, לא בשום מדינה, ולא בשנת 2020, אנא שתפו את הסרטון הזה בתקווה לזהות את האיש".

יומיים לאחר מכן, עם סיום החג, הושחתו שתי דלתות חניה פרטיות, גם הן בת'ורנהיל, בכתובות נאצה אנטישמיות עם המילים "יהודים מנהלים את העולם" ו"יהודים שונאים שחורים". גם רכב סמוך הושחת.

באוטווה, דיווח חבר בקהילה היהודית המקומית כי בעת שהתפלל ביום שבת, אדם שנסע במקום, ירק לעבר המתפללים וכינה אותם "יהודים מלוכלכים".

"התקריות המחרידות הללו פגעו בקהילה היהודית בתקופה מאתגרת עבור רבים," אמר מייקל מוסטין, מנכ"ל ארגון 'בני ברית' קנדה. "אנו קוראים לכל אדם שהותקף להתייצב ולדווח למשטרה המקומית על אירועים כאלה, כדי לסייע לעצור את העבריינים".

בני ברית אנטישמיות בקנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד