י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
באזור יהודי צפוף

בריטניה: ריססו צלבי קרס על מוסכים ורכבים ונעצרו

שני צעירים בריטיים שריססו צלבי קרס על מוסכים ורכבים נעצרו • חבר המועצה היהודי ג'רמי ניומרק, גינה את האירוע: "זה מחריד ומזעזע. זה קרה ברגע המשמעותי בלוח השנה היהודי (ראש השנה) ונראה כי תוכנן לגרום לפחד ולחשש"

בריטניה: ריססו צלבי קרס על מוסכים ורכבים ונעצרו
גרפיטי בבריטניה צילום: באדיבות המצלם

משטרת בריטניה עצרה שני צעירים שריססו כתובות נאצה עם צלבי קרס על גבי מוסכים ורכבים בבורהמווד הרטפורדשייר - שבדרום אנגליה.

שוטרים הגיעו לרחוב סטייפלטון בסביבות השעה 20:00 בערב ביום שני האחרון בעקבות דיווח על שני חשודים שהסתובבו ליד טנדר. כשהגיעו השוטרים הם גילו כי הטנדר נפרץ וגילו גם שריפה קטנה שהתחילה בסמוך.

כתובות גרפיטי התגלו גם על ידי שוטרים באזור, כולל על שער חניה לרכב, על כלי רכב, ועל ספסל ציבורי.

הגרפיטי כלל צלבי קרס, מגן דוד, ומילים נגד יהודים, ארגון השמירה היהודי בבריטניה CST, הודיע כי הוא בקשר עם המשטרה בנושא, וכי המשטרה מטפלת בעניין בשיא הרצינות. אנשי המועצה החלו לנקות את כתובות הגרפיטי במקביל לחקירת המשטרה ואיסוף ראיות.

חבר המועצה היהודי ג'רמי ניומרק, גינה את האירוע ואמר: "זה מחריד ומזעזע, אני מבין שזה גרם לתושבים המקומיים להרגיש פגיעים, ונראה שזה היה ממוקד באזור יהודי צפוף, זה קרה ברגע המשמעותי בלוח השנה היהודי (ראש השנה) ונראה זה תוכנן לגרום לפחד ולחשש".

המשטרה אישרה כי צעיר בן 18 נעצר בחשד להצתה, נזק פלילי לרכב, נזק פלילי הנובע מגזענות, ופריצה, בנוסף נעצר נער בן 16 והוא חשוד באותם סעיפים כמו חברו.

 

צלבי קרס אנטישמיות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד