י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בתי הכנסת יסגרו מלבד ביום כיפור

אושר בממשלה: סגר הדוק ממחר • מסתמן: מכירות ד' מינים יוחרגו

בישיבה שהחלה בשעות הלילה ונמשכה עד אחרי השעה 05:00, הוחלט להחמיר את ההגבלות ולאשר את הידוק הסגר • על פי ההחלטה, הסגר הנוכחי יהיה הדוק יותר מקודמו בחודש ניסן, ויחל בשעה 14:00 כש30% נוספים ממקומות העבודה במשק יסגרו • התפילות יותרו במקום פתוח

אושר בממשלה: סגר הדוק ממחר • מסתמן: מכירות ד' מינים יוחרגו
סגר בשכונות החרדיות בבית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בתום ישיבה לילית ארוכה, הממשלה אישרה הבוקר סופית את הסגר שיכנס לתוקף החל ממחר בשעה 14:00 עד לאחר חג שמחת תורה, ובו הגבלות על בתי הכנסת, התקהלויות ועבודה גם במגזר הפרטי.

בדיון לילי שהחל סמוך לחצות אמש והסתיים בשעות הבוקר המוקדמות, הוחלט על שורת צעדים שיביאו לסגר עוד יותר חמור מהסגר שהוטל פה בסבב הקודם בחודש ניסן.

כך על פי ההחלטה, התפילות יותרו החל ממחר רק בשטח פתוח בקבוצות של עד 20 מתפללים, מלבד יום כיפור שיותר בהחרגה תפילות בתוך בתי הכנסת במתווה מיוחד שיופץ ויפורסם בהמשך.

במהלך הדיון הביעו חלק משרי כחול לבן התנגדות למהלך, השר יועז הנדל, אסף זמיר ועוד, ביקשו לסגור את בתי הכנסת לחלוטין גם ביום כיפור, מלבד השר גבי אשכנזי שתמך בהחלטה שאושרה לבסוף.

בנוסף, המשק ייסגר, כשגם 30% שאושרו בעבר, יישארו הפעם סגורים מלבד רשימה מצומצמת של עבודות חיוניות שגובשו על ידי הרשות לחירום לאומי (רח"ל).

התחבורה תצומצם למינימום, וכך גם הסכימו שרי הממשלה להגביל את ההפגנות לעד 20 מפגינים, כל זאת לעד 1000 מטר מהבית. 

ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי "הממשלה קיימה דיון לבחינת הצעדים הנדרשים לנוכח הזינוק החד בנתוני התחלואה ותחזיות המומחים והחליטה על סגר כללי החל מיום ו׳ 25.9.2020 בשעה 14:00 למשך שבועיים עם אופציה להארכה".

בנוסף פרסמו בהודעה משותפת את התקנות המלאות עם רשימת מקומות העבודה החיוניים שיאושרו לפעול במגבלות הסגר שיחל כאמור ב-14:00 ויפורסמו לאחר אישור בממשלה בהמשך היום.

להלן התקנות הנוספות עליהן החליטה הממשלה:

- סגירת כלל מקומות העבודה, למעט מקומות עבודה חיוניים שיפעלו על פי תקנות שיאושרו.

- סגירת השווקים.

חנויות לממכר מזון ופארם ונותני שירות חיוני יורשו להמשיך לפעול.

- הגבלת מרחק יציאת מהבית עד 1000 מטר, מלבד סיבות שיאושרו.

- תפילות והפגנות יתאפשרו במרחב הפתוח בלבד, עד 20 אנשים וברדיוס של עד 1000 מטר ממקום המגורים. (לגבי הפגנות - ההחלטה כפופה לתיקון חקיקה בכנסת.)

 בתי הכנסת יהיו סגורים בתקופת הסגר, למעט תפילות ביום הכיפורים בהתאם למתווה שאושר.

- התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת.

- תעופה - החלטה תובא לאישור בהמשך היום.

- סגירת כלל ענפי הספורט למעט משחקים בינלאומיים רשמית.

עוד מסתמן: כי למרות סגירת השווקים מכירת ארבעת המינים יוגדר כמצרך חיוני ויתאפשר יציאה לקניית ארבעה מינים על פי כללי היציאה במגבלות של עד 1000 מטר.

בשעות הבוקר יעלו ההגבלות לתקון חקיקה בכנסת, בבליץ חקיקה במליאה ולאישור ועדת החוקה עוד היום כדי שהסגר יכנס לתוקפו החל ממחר בבוקר.

סגר קורונה חקיקה סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד