י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מוכנים לשלם?

המחיר הגבוה בדרך ל'חסינות העדר'

מחקר רחב שנעשה בברזיל מוכיח: חסינות העדר מגיעה רק לאחר 60% הדבקה שגובים מחיר כבד בחיי אדם, גם בקרב צעירים 

המחיר הגבוה בדרך ל'חסינות העדר'
'מחנה יהודה' בשגרת קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מומחים מדברים על הצורך להגיע לחסינות עדר, גם אנחנו, נודה על האמת, מקווים להגיע כבר אל היעד הזה ולהשתחרר מהמסכות ומההגבלות, השאלה היא: האם אנו מוכנים לשלם את המחיר הכבד של החסינות הזו?

מחקר רחב שנערך בברזיל העלה כי למעלה מ-60% מתושבי העיר מנאוס בירת האמזונס נדבקו מנגיף וכי רק כעת, לאחר שרוב התושבים נדבקו נרשמת מגמה של ירידה באשפוזים ובתמותה, ככל הנראה תוצאה של אותה חסינות עדר.

המחקר סותר קביעות של מומחים שגרסו כי די בהדבקה של 20% מהאוכלוסייה בכדי להגיע לחסינות עדר ולעצירת ההתפשטות של הנגיף באזור. הוברר כי רק אחר שרוב תושבי אזור יידבקו בנגיף תירכש החסינות האמורה, שתבטיח, אולי, את בלימת ההתפשטות, אם כי טרם נודע לכמה זמן נרכשת אותה חסינות והאם הנוגדנים בדם לא מתפוגגים אחר כמה חודשים, מה שמבטיח כי הנגיף יתחיל להתפשט מחדש במסגרת גל נוסף של הידבקויות.

אך הנתון הכואב הוא כי שיעור התמותה מהדבקה בעיר מנאוס שנתוניה נחקרו עמד על כ-0.3% - הרבה מאד ביחד לעיר בה שיעור בני 60+ באוכלוסייה עומד על 6% בלבד, כך שהיה מצופה שהתמותה תהיה נמוכה מאד. את נתון התמותה הגבוה מנסים החוקרים לתלות בכך שמערכת הבריאות בעיר לקויה כך שלא ניתן היה להעניק טיפול הולם לחולים. ולא ניתן להשליך מכך על מקומות אחרים.

 

קורונה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד