י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל הסגר הקפדני

הוראה בחצרות החסידים: אין להגיע ליום כיפור לשהות במחיצת הרבי

בעקבות הסגר הקפדני שהוטל על מדינת ישראל החל ממחר בשעה 14:00 ועד אחרי החגים, בחצרות החסידויות השונות ממהרים להודיע לחסידים שלא להגיע למעוז האדמו"ר בחגים, כל אחת וסיבותיה. החסידים ימשיכו להתפלל בבתי המדרשות ברחבי הארץ כפי הנחיות משרד הבריאות 

הוראה בחצרות החסידים: אין להגיע ליום כיפור לשהות במחיצת הרבי
ערב יום כיפור בירושלים צילום: ארי ק - די וואך

הסגר ההרמטי שהוטל על מדינת ישראל ויחל מחר (שישי), בשעה 14:00, מביא עמו באופן טבעי קושי לנוע ממקום למקום. דבר זה משפיע משמעותית על חצרות החסידויות הרבות בארץ ומוביל רבות מהן להודיע לחסידים שאין להגיע לאדמו"ר ביום כיפור, על אף שבתי הכנסת נשארים פתוחים, אחרי שבממשלה הבינו כי אי-אפשר להגביל את בתי הכנסת ביום הקדוש לעם היהודי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מביתו של האדמו"ר מצאנז הודיעו אתמול (רביעי) לחסידים, כי הרבי יתפלל במניין בביתו ביום הכיפורים והציבור נקרא לא להגיע מחוץ לעיר. כזכור, הרבי עצמו נדבק בנגיף ומחלים בימים אלו בביתו. 

כך גם בחצר חסידות סערט ויז'ניץ בחיפה, בהוראה של הרבי מסערט ויז'ניץ נאמר היום כי על כלל החסידים להישאר בביתם ביום כיפור, להתפלל בשטיבל המקומי ולא להגיע לחיפה ליום כיפור. 

חסידים בערב יום כיפור

בחצר חסידות גור שם התפללו בקפסולות, ניתנה הוראה נחרצת שנמסרה לחסידים ע"י הגאון רבי דב לנדאו מרבני החסידות כי "אין להגיע לירושלים לא לשבת שובה ולא ליום כיפור".

רבים מהחסידים מהחצרות השונות יגיעו בשבת הקרובה לאדמו"ר, בכדי שיוכלו לשהות במחיצתו ביום הקדוש. מנגד, חלק מהחסידים יישארו כהרגלם ביום הכיפורים בביתם, לאחר שראש השנה נחשב זמן השיא בחצרות החסידות. 

חסידות צאנז חסידות סערט ויזניץ חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד