י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
'אלול' בצל הסגר

להימנע מחיכוכים: בישיבת 'היישוב החדש' סיימו את הזמן

בישיבת 'היישוב החדש' בתל אביב החליטו להימנע מראש מחיכוכים עם הרשויות במוצאי יום כיפור, והקדימו את סיום הזמן • במכתב מרגש מסבירים רבני הישיבה את הנימוקים. "קבעתם ביתכם בישיבה והתעצמתם בלימוד בלי הפסק"

להימנע מחיכוכים: בישיבת 'היישוב החדש' סיימו את הזמן
ישיבת היישוב צילום: באדיבות המצלם

כמו בכל עולם התורה, גם בישיבת 'היישוב החדש' בתל אביב נערכו בתחילת הקיץ להתמודדות עם נגיף הקורונה. בישיבה המשלבת לימודי חול הקימו קפסולות ודאגו לאירוח פנימייתי לכלל הבחורים, על מנת שיוכלו להמשיך ולהגות בתורה מבלי להינזק.

עם זאת, במצב הדברים הנוכחי ולאור הסגר הנוקשה והמגבלות החמורות, החליטו בהנהלת הישיבה להקדים בשלושה ימים את סיום זמן אלול, והיום (חמישי) נמסרה לתלמידים ההודעה על סיום זמן הלימודים הנוכחי.

ראשי ורבני הישיבה שלחו לתלמידים מכתב מיוחד לרגל ההחלטה ובו הם מסבירים את המצב: "בתוך כל אחינו בית ישראל נקלענו אף אנו, כל בני הישיבה, לתוך סערת התקופה בנסיבות שהזמן גרמן, כאשר שערי בתי המדרשות נוטים להסגר ויושביהם נעדרים, בבחינת לך עמי בוא בחדריך".

עוד ממשיכים הרבנים לשבח את תלמידי הישיבה, וכותבים "והנה זכינו לכך שרבים מבני הישיבה - אתם השוהים פה עמנו היום - בחרתם לקיים בנפשכם את המקרא 'שבתי בבית ה'... לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו, וקבעתם את ביתכם בימים אלו בתוככי הישיבה והתעצמתם בלימודכם ללא הפסק של יציאה, כל עוד התאפשר הדבר. בתוככם יש תלמידים רבים שאינם מורגלים בכגון דא ואעפ"כ פרקו מעל צווארם עול החשבונות הרבים, וקידשו עצמם ברצף של עליה בתורה ובתפילה כראוי לימים נעלים אלו".

במכתבם מציינים רבני הישיבה את התנהגותם יוצאת הדופן של תלמידי הישיבה ומסירותם ללימוד התורה, ומסיימים בברכה חמה מעומק הלב ובאמירה "ה' עמכם גיבורי החיל".

יישוב סגר תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד