י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת עימותים סוערים?

במשטרה מבהירים: "נפעל בנחישות נגד הפגנות שאינן אמיתיות"

לקראת הסגר שיחל מחר בשעה 14:00 בצהריים, גורם במשטרה מבהיר כי היא לא תאפשר קיום הפגנות שאינן אמיתיות ומטרתה היא לאכוף הסגר | על סוגיית התפילות ביום כיפור אמר: "נדאג שנושא התפילות, שהוא רגיש מאין כמוהו, נאכף כמו שצריך"

במשטרה מבהירים: "נפעל בנחישות נגד הפגנות שאינן אמיתיות"
ההפגנה בשמגר צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

במשטרת ישראל מגיעים לישורת האחרונה בהיעכרות לקראת הסגר המהודק שיחל מחר (שישי) בשעה 14:00 בצהריים, עד אחרי שמחת תורה. ראש מחלקת מבצעים במשטרה ניצב משנה ישי שלם ששוחח הערב עם כתבי המשטרה הבהיר כי המשטרה לא תאפשר קיום הפגנות שיערכו במטרה לאכוף את הסגר ומגדיר אותן כ'הפגנות בכאילו'.

שלם התייחס  גם לסוגיית התפילות בבתי הכנסת ואמר: "נדאג שנושא התפילות, שהוא רגיש מאין כמוהו, נאכף כמו שצריך. עד יום כיפור נפעל מול הרשויות, אנשי הציבור והגבאים. יהיו מחסומים, כוחות ואכיפה איפה שצריך. אני קורא לציבור לנהוג באחריות ולא לקיים את ההתקהלויות שאנחנו מכירים ביום כיפור".

לדבריו, "עד יום כיפור נקיים מהלכים של הסברה מול הגבאים והרבנים כדי לראות שכל נושא התפילות, שהוא רגיש, מוטמע בהסכמה והבנה. אני מקווה שלא נדרש לטפל במקומות שבהן יהיו הפרות בוטות וקשות של התקנות".

כאמור, ניצב משנה ישי שלם התייחס סוגיית ההפגנות והבהיר כי  "מחאות והפגנות שתכליתן התרסה מול החוק 'הפגנות בכאילו' יטופלו במהירות ובנחישות ולא נהיה סובלניים מול זה, כמו ההפגנות שהיו למשל בחוף הים".

"התקנות מחמירות יותר מכפי שהיו בשבוע האחרון והן ייכנסו לתוקף ממחר ועד 11 באוקטובר", הוסיף שלם, "הם הולכים להדממה, השווקים ייסגרו, סוגיית שווקי ארבעת המינים לא נפתרה. אביזרים לבניית סוכה וארבעת המינים יימכרו עד 1 באוקטובר בחנויות סגורות".

 

 

סגר הפגנות אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד