ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מה הסיפור?

בית שמש: הדרת חרדים הומרה בהדרת נשים

עניין של מהות או מאבק מיותר בין נציגים בעירייה? הסערה בבית שמש מחלחלת לפוליטיקה ולתקשורת סביב ההחלטה שלא לקרוא שמות רחובות בשכונה שכמעט רובה חרדית למהדרין על שמות נשים גיבורות הציונות. אלא שמתברר כי מדובר בקרב בין הנציגים בעירייה ואילו לתושבים זה לא ממש משנה

בית שמש: הדרת חרדים הומרה בהדרת נשים
רמה ה' בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

סערה פרצה בעיר בית שמש לגבי שכונת נווה שמיר (רמה ה'), לאחר שאתמול (רביעי) הוחלט במליאת מועצת העיר להחליף את שמות הרחובות מחודשי השנה לשמות ע"ש גיבורות וגיבורי הציונות, במטרה להביך את החרדים המהווים רוב מוחלט בשכונה. אלא שבלחץ הנציגים החרדים הוסרו שמות הנשים, והעיר בית שמש סערה.

שכונת נווה שמיר מזה כשנתיים עומדת בלב מאבקי שליטה מקומיים, בעירייה דורשים ופועלים שזו תהיה שכונה חילונית, ולהדיר את החרדים שהתגבשו לקבוצה ורכשו בשכונה זו קרוב ל-1000 דירות, רובם הגדול במסגרת הגרלות של מחיר למשתכן.

בשכונה נבנים כ-2200 יח"ד מתוכם כ-1100 נמכרו במסגרת מחיר למשתכן. השיווק לדירות בשוק החופשי לא הביא ל'משיכה גדולה' של חילונים לשכונה, ואילו לחרדים הקבלנים עדיין לא מוכרים (כמעט) כל עוד ובעירייה מונעים מהם.

בתקווה למשיכת חילונים לשכונה החליטה העירייה לשנות את שמות הרחובות ע"ש גיבורי וגיבורות הציונות. משה שטרית מ'הליכוד' גיבש רשימה של שמות ובהן שמות של נשים, כמו שרה גיבורת ניל"י, אנה פרנק, חנה סנש, ושמות נוספים.

אלא שהנציגות החרדית המהווה רוב בעירייה, התנגדה לקריאת שמות של גיבורות ציונות ברחובות העיר. מה שהוביל לפשרה מצד ראש העיר לקרוא רק את שם משפחתם, ובמקום שרה גיבורת ניל"י - אהרונסון, ובמקום אנה פרנק - פרנק.

בישיבת מליאת מועצת העיר הרוחות סערו על "הדרת נשים" וחברים רבים מחו כנגד ראש העיר עליזה בלוך וסגנה משה שטרית על ה"פשרה המבישה והכניעה האיומה לחרדים בנושא כה אקוטי כמו הדרת נשים בבית שמש".

הסערה לא נעצרה רק בבית שמש, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת חה"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו', פרסם הודעה ובה כתב: "אפילו בשיא משבר הקורונה, יש כאלה שמה שמעסיק אותם זה להדיר נשים. ההחלטה ההזויה בעיר שהפרידה בין המינים במדרכות, כעת דואגת להדרת נשים משמות הרחובות".

חה"כ פורר גם הודיע כי "בשבוע הבא אבוא לסיור בעיר, ואף אכנס את הוועדה לקידום מעמד האישה לדיון דחוף כדי להעביר מסר ברור לכל מי שידו בהחלטה ההזויה הזו - עד כאן!"

ואילו בקבוצת הרוכשים החרדית בשכונה המונה כ-1000 משפחות מדגישים כי הם נגד שינוי השמות ברחובות בשכונה, ולדעתם זה גם לא ישנה את המהות ומדובר בשכונה חרדית למהדרין.

"ואם בעירייה לא יתעשתו ויעוררו סערות מיותרות בבית שמש, אנחנו נעדכן אותם כי רח' פרנק יהפוך ל'הרב פרנק', ואהרנסון יהפוך ל'הרב אהרנסון'".

בית שמש רחובות שכונה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד