י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כאות הוקרה

ביום כיפור: מזכיר המדינה האמריקני ביקר במוזיאון היהודי

"כהוקרה ליום הכיפורים", כך הגדיר מזכיר המדינה האמריקני את ביקורו במוזיאון היהודי בסלוניקי שביוון בעיצומו של יום הכיפורים • 46,000 יהודים גורשו מסלוניקי במהלך מלחמת העולם השנייה

ביום כיפור: מזכיר המדינה האמריקני ביקר במוזיאון היהודי
מייק פומפאו במוזיאון היהודי ביוון צילום: מתוך הטוויטר שלו

במסגרת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ביוון, הוא ביקר בעיצומו של יום הכיפורים, יחד עם שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס, במוזיאון היהודי בעיר סלוניקי שבצפון יוון.

פומפאו קיבל סקירה במקום לגבי הקהילה היהודית בעיר וההתקדמות בבניית מוזיאון השואה שנועד לכבד כ-46,000 תושבים יהודים שגורשו ונרצחו במחנות המוות של הנאצים הגרמנים במהלך מלחמת העולם השנייה.

"כהוקרה ליום הכיפורים, אני מתכבד לחלוק כבוד במוזיאון היהודי בסלוניקי, המנציח את הקהילה היהודית התוססת שהיתה פעם בעיר, ארה"ב נותרה מחויבת להילחם באנטישמיות ולקידום סובלנות דתית וחופש", צייץ פומפאו בטוויטר.

שגריר ארה"ב ביוון, ג'פרי פיאט, כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר שביקר גם הוא במקום: "התרגשתי מאוד להנציח את יום כיפור באולם הזיכרון במוזיאון היהודי בסלוניקי, זכר לחיים הרבים שאבדו במהלך השואה, ארה"ב מתנגדת לאנטישמיות בכל צורה שהיא, ואנחנו נמשיך לעבוד עם יוון כדי לתמוך בחופש דת".

מוזיאון יהודי מייק פומפאו סלוניקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד