י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
זלזל בנגיף שדפק לו את הקמפיין

מסע הבחירות של טראמפ נקטע - ומה יקרה בחודש הקרוב

לצד מאבקו בימים אלה בנגיף הקורונה, הנשיא טראמפ נמצא באחד הצמתים הקריטיים בחייו, כשהוא עושה הכל בכדי לא לצאת בעוד כחודש מושפל מהבית הלבן לאחר שהפסיד ליריבו. כעת כשהוא חולה, כל הלו"ז בוטל בימים הכי חשובים וגורליים לקמפיין, והוא עלול לאבד מצביעים רבים שאולי יכריעו את הכף

מסע הבחירות של טראמפ נקטע - ומה יקרה בחודש הקרוב
טראמפ דגל ארצות הברית צילום: pixabay

נגיף הקורונה הציב אתגרים מיידיים לעתידו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולמסע הבחירות שלו, טראמפ מתמודד נגד סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן.

עם כמעט חודש שנותר עד ליום הבחירות. גם אם טראמפ, בן ה-74, יישאר חסר תסמינים, הוא יאבד חלק ניכר מזמנו שנותר במסלול הקמפיין. אם מצבו יחמיר, הדבר עלול לעורר שאלות האם עליו בכלל להישאר במרוץ.

הבית הלבן לא מסר כמה זמן יצטרך טראמפ להישאר מבודד, אך לעת עתה הוא ביטל את תוכנותיו לטוס לפלורידה לקמפיין ביום שישי הקרוב, וביטל גם את הלו"ז שלו לגמרי, העימות הבא בינו לבין ביידן, שנקבע ל-15 באוקטובר במיאמי, נמצא גם הוא בסכנת ביטול. כרגע כל התוכניות שלו לגבי קמפיין הבחירות מוקפאות.

טראמפ הוא המנהיג העולמי האחרון שנדבק, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הבריטי היה חולה מאד גם הוא ונאלץ להתאשפז, גם הנסיך הבריטי צ'רלס חלה בנגיף, וכך גם מנהיגי ברזיל, הונדורס, גואטמלה ובוליביה.

בעשור השמיני לחייו, טראמפ שייך לקטגוריית הגיל הנחשבת לפגיעה ביותר מנגיף הקורונה, שמונה מתוך כל עשרה מקרי מוות המיוחסים לנגיף בארצות הברית היו בקרב בני 65 ומעלה.

על פי התיקון ה-25 לחוק הנשיאותי, לנשיא עם בעיה רפואית יש אפשרות להעביר זמנית את הסמכויות לסגן הנשיא והוא יכול להחזיר לעצמו את סמכותו בכל פעם שהוא יראה עצמו כשיר לתפקיד.

מאז אושר התיקון בשנת 1967, נשיאים עשו זאת רק שלוש פעמים. בשנת 1985 עבר הנשיא רונלד רייגן טיפול רפואי והעביר את הסמכויות לזמן קצר לסגן הנשיא ג'ורג בוש.

הנשיא ג'ורג בוש הפעיל את התיקון פעמיים והעביר באופן זמני את הסמכות לסגן הנשיא דיק צ'ייני במהלך טיפולים רפואיים בשנים 2002 ו-2007. משברים בריאותיים כאלה בבית הלבן היו נדירים ביותר בתקופה האחרונה. מאז הנשיא רייגן בשנת 1981, לא היה ידוע על אף נשיא מתמודד עם סכנת חיים בעת כהונתו.

דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד