י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"אוי לה לספינה"

במערכת הפוליטית סופדים לאדמו"ר של אשדוד

מיו"ר ש"ס השר אריה דרעי, דרך ראש העיר אשדוד וחברי הכנסת טסלר אייכלר ואזולאי, לצד הודעת אבל מיוחדת של סיעת אגודת ישראל באשדוד שהרבי מפיטסבורג זצ"ל היה ממורי דרכה. כולם סופדים לרבי שהיה ואיננו 

במערכת הפוליטית סופדים לאדמו"ר של אשדוד
חברי אגודת ישראל באשדוד עם הרבי מפיטסבורג צילום: באדיבות המצלם

במערכת הפוליטית סופדים הבוקר (שני) לאדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל שהשיב את נשמתו הלילה לאחר ייסורים ולאחר שנדבק בנגיף הקורונה, ראש עיריית אשדוד, יושב ראש ש"ס ופוליטיקאים נוספים ספדו לו.

השר אריה דרעי אמר הבוקר: "קיבלתי בצער רב את הבשורה המרה על הסתלקותו של האדמו"ר מפיטסבורג, רבי מרדכי יששכר בער לייפער זצ"ל שהשיב את נשמתו הטהורה בטרם עת. האדמו"ר זצ"ל השקיע את מירב כוחותיו במשך שלושה עשורים בקהילת 'קריית חסידי פיטסבורג' שבעיר אשדוד תוך מסירות נפש עצומה. יה"ר שיהיה מליץ יושר על כולנו. יהי זכרו ברוך".

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי אמר: "העיר אשדוד אבלה ומרכינה ראש, עם פטירתו של כבוד קדושת האדמו״ר מפיטסבורג, הרב מרדכי מאטל יששכר בער לייפר זצ"ל, בעל ה'פתגמי אורייתא', מחשובי האדמו"רים בדורנו, שהיתה לי גם הזכות הגדולה להיות בידידות אישית קרובה וחמה איתו, שהלך לעולמו אמש לאחר מאבק ממושך בנגיף הקורונה".

"העיר אשדוד זכתה שהחסידות מפיטסבורג, קבעה את משכנה בעיר שלנו אשדוד, שכן האדמו”ר מפיטסבורג זצ״ל המשיך את דרכו של אביו בעל ה'אמונת אברהם' זצ"ל שהגיע לעיר בשנות ה-70 ונטע בה את השורשים והיסודות הראשונים לציבור החרדי בכלל והחסידי בפרט", הוסיף לסרי.

עוד אמר ראש העיר, "האדמו"ר מפיטסבורג מחזיר את נשמתו לשוכן במרומים, כאשר הוא בשיא מנהיגותו הרוחנית, לאחר שבנה וביסס עולם שלם של מוסדות לימוד תורה מהמפוארים בעיר אשדוד. בפגישותינו לעיתים קרובות, נחשפתי לחוכמתו הרבה והידע התורני העצום, ובהם אישיותו הקורנת חום ואהבה לכל יהודי - אשכנזים וספרדים, רמי המעלה ופשוטי העם, בקרבם פעל במרץ לקירוב לבבות ולאהבת ישראל".

"ביתו היה תמיד פתוח להעניק סיוע לכל מצוקה של משפחות רבות בעיר. נוסף על הקמת שורה של ארגוני צדקה וחסד לטובת כלל התושבים. על כל אלה הסכים לקבל ממני לפני מספר שנים את אות ״יקיר העיר אשדוד״ על נתינתו הרבה ותרומתו לתושבי העיר במשך שנים רבות", סיים לסרי.

חבר הכנסת יעקב טסלר תושב העיר אשדוד אמר: "יחד עם כל בית ישראל הנני מבכה מרה את הסתלקותו לגנזי מרומים של האי צדיק רועה נאמן לעדתו ולכל בית ישראל. כתושב העיר אשדוד חוויתי מקרוב את דאגתו למען היהדות הנאמנה בעיר וביצור חומות הקדושה. האדמו"ר זצ"ל הווה מגדלור לתורה וחסידות והיה אבן שואבת אשר הקרין מאורו לכל יהודי באשר הוא עם אהבת ישראל אמיתית".

ח"כ ישראל אייכלר הוציא הודעת אבל: "בא השמש בצהריים,  בלב קרוע ומורתח מבכים אנו יחד עם כל בית ישראל את השריפה אשר שרף ה' בהלקח מאתנו עמוד האש, כי כבתה הלהבה בעבודת ה', באהבת ישראל ובהקמת התורה והחינוך באשדוד המעטירה עם הסתלקות המאור הגדול אשר חימם לבות בני ישראל ונשא על לבו הטהור את כאבם של ישראל כ"ק מרן הרה"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל השי"ת ירפא שבר עמו וישלח נחמה לבניו שליט"א ולמשפחתו הכבודה ולכל בית פיטסבורג וליושבי העיר אשדוד וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

ח"כ ינון אזולאי אף הוא תושב העיר ספד: "עטופי יגון וצער על השבר הגדול בהסתלקותו בסערה לגנזי מרומים של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל. עם ישראל בכלל ותושבי אשדוד בפרט אבדו מנהיג אשר לאורך כל חייו הווה הרבי זצ"ל מגדלור של קירוב רחוקים לאביהם שבשמים והכל במאור פנים. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

בסיעת אגודת ישראל באשדוד הוציאו הודעת אבל מיוחדת: "דואבים וכואבים בעלותו בסערה השמימה של כ"ק מרן רבינו מפיטסבורג זצוקללה"ה אשר אמרנו בצילו נחיה ובא השמש בצהרים ומפני הרעה נאסף הצדיק אוי נא לנו כי חטאנו מי יורינו שמועה ויתווה נתיבותינו אהה אוי לה לעיר שאבדה כלי חמדתה אוי לה לספינה שאבד קברניטה".

הרבי מפיטסבורג יחיאל לסרי ינון אזולאי יעקב טסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד