ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"אתה לא אובייקטיבי"

אבנר נתניהו שובר שתיקה: "גדלתי אצל שמאלנים"

בנו של ראש הממשלה אבנר, אינו נמצא באור הזרקורים כמו אחיו הבכור, אך אמש הגיב בפוסט בפייסבוק לקמפיין השמאל נגד אביו. "גדלתי במסגרות של 'שמאלנים'. למדתי בליד"ה, שרתתי במודיעין ואני לומד בעברית"

אבנר נתניהו שובר שתיקה: "גדלתי אצל שמאלנים"
אבנר נתניהו צילום: לע"מ

אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממעט להתערב בענייני פוליטיקה. למעשה, הפעם האחרונה בה כתב משהו ציבורי הייתה טרם הבחירות האחרונות וגם אז פעם אחת בלבד. עם זאת, אבנר הגיב אמש (שני) להפגנות כנגד אביו ולסיסמת ההפגנה "לך".

בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו כתב נתניהו: "ביום האחרון אני רואה בפיד שלי המון 'לך' שחור שמוצמדים לתמונות פרופיל. עוד חבר ועוד זוג שפגשתי בטיול ועוד מישהו מהלימודים".

"הגיוני בסך הכול", כתב. "גדלתי במסגרות של 'שמאלנים'. למדתי בליד"ה, שרתתי במודיעין ואני לומד בעברית. כשהטרנד הזה נהיה נפוץ בחודשים האחרונים, הטון המצווה הזה, כאילו לגיטימי לומר למי שבחרו בו באופן ישיר אני ועוד 1,352,448 איש נוספים (ועוד 867,979 הצביעו לו באופן עקיף) ללכת הביתה, כאילו ההצבעה שלנו לא נחשבת. בדרך כלל אני שומר את התסכול הזה לעצמי.

'אתה לא אובייקטיבי ולכן לא לגיטימי שתביע את דעתך' אומרים/רומזים לי (כאילו שמישהו אובייקטיבי, כאילו שהקול בבחירות וחופש הביטוי מותנים באובייקטיביות).

לא אגיד 'לכו אתם', כולנו כאן באותה הסירה ואני לא שוכח את זה לרגע", ציין. "לכולם אכפת מהמצב כאן כל אחד בדרכו ולפי השקפתו, מתסכל אותי הביטול של דעתי ושל עוד רבים, רבים אחרים, מכל המקומות, כל הגילאים.

לדבריו, "המילה הזאת, 'לך', לא תורמת בכלל בכלל לתחושת אחדות. מבטאת זלזול בכללי המשחק הדמוקרטיים. למחות ולא להסכים זה בסדר גמור והכרחי בדמוקרטיה, אבל יש דרך להחליף שלטון בדמוקרטיה וקוראים לה קלפי. אז אולי לפחות תוסיפו אחרי המילה 'לך' את המילה 'לבחירות', גם אם זה אומר שהעם יחליט שהוא דווקא יישאר".

אבנר נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד