י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
צפו בתיעוד הנרחב

המחאה החרדית בניו יורק: אלפי מפגינים חרדים רקדו עם דגלי טראמפ

אלפי חרדים התאספו אתמול ברחובות בורו פארק במחאה על המגבלות החדשות של המושל אנדרו קואומו על בתי ספר, עסקים ובתי כנסת בשכונות היהודיות בעיר ובמדינה על רקע עליה בנדבקים בנגיף הקורונה. רבים רקדו לצלילי חול המועד סוכות, חלקם החזיקו בדגלי טראמפ

המחאה החרדית בניו יורק: אלפי מפגינים חרדים רקדו עם דגלי טראמפ
החרדים והשוטרים בבורו פארק צילום: צילום מסך

אלפי מפגינים חרדים התאספו בשכונת בורו פארק בברוקלין למשך הלילה (רביעי), המפגינים התבטאו נגד המגבלות של המושל אנדרו קואומו על בתי ספר, עסקים ובתי כנסת בשכונות החרדיות.

הקהל הבהיר כי הם ימשיכו להתפלל יחד למרות ההגבלות של בתי הכנסת. המפגינים טענו כי הם חשים שקהילות יהודיות אורתודוכסיות מקבלות יחס לא הוגן.

ההפגנות היו שלוות כמעט לאורך כל הזמן, ורבים רקדו לצלילי חול המועד סוכות, חלקם החזיקו בדגלי טראמפ לבחירות הקרובות. השוטרים שהגיעו התקבלו בחום ובאהבה בצעקות של "Blue Lives Matter". "חיי כחולים חשובים" (הכוונה לשוטרים).

שריפה קטנה של מסכות הודלקה בשדרה 13 בשעת לילה מאוחרת, אך כובתה במהירות.

כצפוי, התקשורת המקומית התמקדה במחאה כאילו כל הלילה היה אירוע אלים לאחר שצלם ועיתונאי הותקפו על ידי מספר חרדים. השניים חולצו על ידי השוטרים.

ה"ניו יורק דיילי ניוז" פרסם בכותרת הראשית את ההפגנה, למרות שהיה עימות בין סגני הנשיאים, הוא הפך לאייטם קטן. אמצעי חדשות אחרים תייגו את המחאה כ"מסיבת ריקודים פרו-טראמפ", אחרים שאלו מדוע רשויות החוק לא עצרו ולא הוציאו זימון לאיש בהפגנות האחרונות, בניגוד מוחלט להפגנות של Black Lives Matter" "חיי שחורים חשובים". שם המשטרה אפילו לא חושבת להתערב ולתת דוחות.

בניגוד להפגנות אנטי טראמפ של השמאל הרדיקלי, חשוב לציין כי אתמול השוטרים לא הותקפו באכזריות עם בקבוקים, סלעים, כלי נשק ונדרסו על ידי כלי רכב עם בריונים אלימים, שבזזו עשרות מיליוני דולרים של סחורה לאחר שהרסו מאות עסקים בעיר מנהטן - משאירים אותם כערימת זכוכית שבורה. אולי בגלל זה לא ראינו מעצרים אצל החרדים.

דונלד טראמפ בורו פארק אנדרו קואומו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד