כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נוהל חדש

משרד הבריאות: הייתם עם מסיכה בחדר סגור – לא תחויבו בבידוד

נוהל משרד הבריאות אמור להתעדכן בימים הקרובים, כאשר מי שיצהיר כי עטה מסיכה כל העת, גם בחדר סגור, לא ידרש להיכנס לבידוד אפילו אם היה בצמוד לחולה קורונה

משרד הבריאות: הייתם עם מסיכה בחדר סגור – לא תחויבו בבידוד
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרס לעוטי המסיכות: משרד הבריאות עומד לצאת בימים הקרובים עם הקלה משמעותית, כאשר נוהל הבידוד יעודכן ויקבע כי אלו ששהו במרחק פחות משני מטר בחדר סגור לא יחויבו בבידוד, אפילו אם יתברר שהיו בסמוך למי שהתגלה כחיובי, אך זאת בתנאי אחד: אם יתברר שעטו מסכות.

הנוהל החדש עומד לקבוע כי גם במקרה ויתברר כי במקום העבודה או הלימוד, נניח, נמצא עמית שהתגלה כחיובי לקורונה, אך במידה וכאשר תקבלו את שיחת הטלפון מהחוקר האפידמיולוגי תצהירו כי למרות שאכן שהיתם לצידו באותו חלל זמן ממושך, אך הקפדתם כל העת על עטיית מסיכה ומרחק של שני מטרים – תקבלו פטור מבידוד ותוכלו להמשיך ולצאת מהבית בלא להסתכן בהפרת צו הבידוד.

במשרד הבריאות מודעים לכך שיהיו כאלו שיטענו כי חבשו מסיכות בעוד שהדבר לא יהיה מדוייק, אך שם סבורים כי ההיפך הוא הנכון והידיעה כי חבישה של מסיכה מסוגלת לפטור מבידוד, תגרום לכך שרבים שהיום לא מקפידים על עטיית מסיכה, ישתדלו מכאן ולהבא להקפיד על חבישת המסיכה מתוך ידיעה שהדבר יאפשר להם להימנע מבידוד.

נציין, כי הוכח מספר רב של פעמים כי חבישת מסיכה אכן מונעת הדבקה. בין היתר זכור המקרה שאירע בחו"ל בו על אף שהתגלה כי עובד במספרה היה חיובי, אך מאחר והמספרה הקפידו על חבישת מסיכה לא נרשמו במקום חולים. כמו כן, גם בארץ דווח על מספר מקרים שבהם התגלו חיוביים בכיתות לימוד, אך כל עוד המורים או התלמידים החיוביים הקפידו על מסיכות – המחלה לא התפשטה ולא גרמה להדבקה נרחבת, כפי שעשוי היה להיות במידה והחולים לא היו מקפידים על חבישת מסיכה.

מסיכה משרד הבריאות בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד