כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בתוך הנגמ"ש

סער מתפטר מהוועדה; שאשא ביטון במתקפה

שני חברי כנסת מהליכוד תוקפים היום את התנהלות הממשלה בכל הנוגע למשבר הקורונה. ח"כ גדעון סער התפטר מוועדת החוקה שלטענתו היא רק חותמת גומי לממשלה • שאשא-ביטון: "קוראת לממשלה להפנים שתפקידה הוא לא רק לטפל בסכנה הבריאותית מנגיף הקורונה - אלא לטפל במשבר הקורונה ולאפשר חיים סבירים בצד הנגיף"

סער מתפטר מהוועדה; שאשא ביטון במתקפה
גדעון סער בכנס פתיחת הקמפיין צילום: יח"צ

הביקורת כנגד הממשלה מגיעה לא רק מאופוזיציה ומקרב חברי כחול לבן, הערב (מוצ"ש) היא מגיעה גם מנציגי הליכוד שמבקרים את התנהלות הממשלה והעומד בראשה.

חבר הכנסת גדעון סער הודיע הערב ליו"ר הקואליציה מיקי זוהר כי הוא מתפטר מוועדת החוקה שבתפקידה מאשרת את החלטות הממשלה בנושא ההגבלות. במכתבו רמז סער כי הוועדה משמשת רק כחותמת גומי להחלטות הממשלה מבלי יכולת לשנות למרות שזה תפקידה של הוועדה.

"לפי החוק הקיים, הוועדה אינה יכולה להכניס שינויים בנוסח התקנות אלא רק לאשרן או לדחותן. עקב כך, בישיבות נמנעה מהוועדה היכולת להכניס שינויים גם בנושאים שהיו בקונצנזוס בקרב חברי הועדה, קואליציה ואופוזיציה כאחת", טען סער.

עוד אמר חבר הכנסת סער, "לא יכולתי לתמוך בישיבה הקודמת בהגבלת העסקים הקטנים (מתחת לעשרה עובדים) בשעה שהתקהלות של עד עשרה אנשים אפשרית. גם לא אוכל לעשות זאת בהמשך".

חברת הכנסת שאשא ביטון (הליכוד), יו"ר הוועדה לנושא הקורונה, תקפה אף היא את התנהלות הממשלה: "אני קוראת לממשלה להפנים שתפקידה הוא לא רק לטפל בסכנה הבריאותית מנגיף הקורונה - אלא לטפל במשבר הקורונה ולאפשר חיים סבירים בצד הנגיף שילווה אותנו לפחות בשנה הקרובה - בריאותית, כלכלית, נפשית, חברתית וחינוכית", מסרה.

לטענתה, "אפדימיולוגים ומומחים רבים קובעים שאין היגיון בהגבלת הפעילות של 1000 המטרים, מניעת היציאה לטבע ולחוף הים, בהשבתת עסקים קטנים, בהגבלת התעופה, באיסור איסוף טייק אווי, בהשבתת הגיל הרך והכיתות הנמוכות ועוד. אסור לחכות. יש להסירן מיד!".

שאשא-ביטון הוסיפה כי "מעל 6,500 מומחים ברחבי העולם חתמו על אמנה נגד הסגר במלחמה בקורונה, מסקנתם ברורה- אסור לכלוא אנשים לאורך זמן!". לטענתה "בטיפול במשבר חייבים לתכלל את כל ההשלכות האפשריות. ברור שעלינו להיאבק במגיפה אך יחד עם זאת עלינו לדאוג לבריאותם הכללית של האזרחים, למצבם הגופני והנפשי וכמובן למצבם הכלכלי והחברתי של אזרחי ישראל".

גדעון סער יפעת שאשא ביטון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד