י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כאב עיניים וגרון"

זיהום עצום ברוסיה: "95% מחיות הים מתו"

זיום בקנה מידה עצום בחופי רוסיה גרם ל-95% מבעלי החיים למות • השלטון הפדרלי ברוסיה הודיע שיפתח בחקירה • הגולש אנטון מורוז סיפר כי שב מהים עם "ראייה מטושטשת כאב חזק בעיניים וכאב גרון"

זיהום עצום ברוסיה: "95% מחיות הים מתו"
סירה. אילוסטרציה צילום: unsplash
השלטון הפדרלי ברוסיה הודיע שיפתח בחקירה לאחר שעלה חשד כי רעל כימי דלף ממפעל לים בחצי האי קמצ'טקה, לאחר שבוע בו ניסו להכחיש בקרמלין את קיום האסון ואמרו כי "צבע מי הים נורמלי, הריח רגיל ואין סימן לזיהום".
על פי חלק מהדיווחים, 95 אחוזים מבעלי החיים הימיים על הקרקעית מתו באזורים שנפגעו על ידי הזיהום, שמופיע לרוב כקצף צהבהב על פני המים, כך על פי בדיקות שנערכו בחופו המזרחי של חצי האי.

למרות ההכחשות של השלטונות בהתחלה, אלפי תמונות שהעלו מקומיים בחצי האי לרשתות החברתיות מספרות סיפור חמור בהרבה. של בעלי החיים המתים והטענות כי מי הים שמנוניים ומסריחים חזרו בפוסט אחר פוסט.

אירנה ירוואיה, סגנית יו"ר בית הנבחרים הרוסי הודיעה על פתיחת חקירה בנושא. מקומיים טוענים כי החלו לחוש בבעיה לפני כשלושה שבועות כששלושה צוללנים מקומיים חזרו מצלילה כשהם חשים ברע. הגולש אנטון מורוז סיפר כי שב מהים עם "ראייה מטושטשת כאב חזק בעיניים וכאב גרון".

כאמור, לא ברור כעת מה גרם להרעלה ושלטונות הודיעו כי יפתחו בחקירה.

רוסיה זיהום זיהום סביבה חוף ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד