י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סומך על עצמו

ראש הממשלה החדש לקח לעצמו 17 תיקים

כזה עוד לא היה. ראש הממשלה החדש של קרוב ל-18 אלף תושבי איי קוק שבר שיא עולמי לאחר שעם כינון הממשל לקח לעצמו 17 תיקים כולל את תפקיד התובע הכללי של המדינה

ראש הממשלה החדש לקח לעצמו 17 תיקים
מארק בראון צילום: דוברות המפלגה

ראש הממשלה החדש של האי קוק שבאזור ניו זילנד לקח לעצמו 17 תיקים בממשלת המדינה הקטנטנה.

מלבד ראש הממשלה, מארק בראון הוא גם שר החוץ והשר לענייני הגירה, פיננסים, אנרגיה וחדשנות, משטרה וטלקומוניקציה. כמו כן, הוא נושא באחריות על מקורות ימיים, מינרלים בקרקעית ים ומשאבי טבע, ואחראי על האיים החיצוניים של המדינה.

בין היתר, בראון הוא גם התובע הכללי של המדינה.

מנהיגת האופוזיציה, טינה בראון, אמרה לערוץ החדשות של האי קוק כי הקצאות התיקים הצביעו על כך כי לראש הממשלה יש חוסר אמון בשרי הממשלה האחרים שלו.

"ראש הממשלה החדש אומר שהוא 'מתרגש מהפוטנציאל של הקבינט שלו' ואז נותן לעצמו 17 תיקים מדהימים, וזה אות ענק עד כמה יש לו אמון בפוטנציאל של עמיתיו לקבינט", אמרה בראון.

ה'גרדיאן' מדווח כי ראש הממשלה בראון צפוי להאציל חלק מאחריותו בחודשים הקרובים.

ראש הממשלה עלה החודש לשלטון בעקבות התפטרותו של הנרי פונה, לאחר כמעט עשור בתפקיד, והוא מתמודד לתפקיד מזכ"ל פורום איי האוקיאנוס השקט, למעשה הדיפלומט הראשי של האוקיאנוס השקט.

האי קוק היא מדינה בשלטון עצמי, חלק מממלכת ניו זילנד. האי אחראי באופן מלא לכל העניינים הפנימיים, אך ניו זילנד קובעת את הגנת האי וענייני החוץ. כל תושבי איי קוק - 17,564 במספר, כך על פי ויקיפדיה, הם אזרחי ניו זילנד. עם גבולות סגורים במשך חודשים, איי קוק נותרו נקיים לגמרי מנגיף הקורונה.

עומס תיקים ראש ממשלה איי קוק מארק בראון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד